BasBQ
Beef en Steak

Ceriel's UDS project

IK vind die pijpen erg mooi..., is dat van koper?
Heeft dat geen invloed op het te bereiden van de eetwaar?
 
Gaat er al weer erg fraai uit zien Ceriel :)
 
Ik wil hem inzetten tijdens de jaarlijkse BBQ op het werk, ik hoor het commentaar al als beide leidingen niet gelijk gebogen zijn.....  #:-S
 
Ceriel zei:
Ik wil hem inzetten tijdens de jaarlijkse BBQ op het werk, ik hoor het commentaar al als beide leidingen niet gelijk gebogen zijn.....  #:-S

Gewoon van te voren goed duidelijk maken dat iedereen commentaar heeft geen vlees krijgt  :p
 
Terwijl de Q rustig stond te roken, met ??n oog op de Maverick weer even met het tunneke in de weer geweest.
Ik had hem van de week al met een dakbrander bewerkt, om zo de laatste verfresten weg te branden.
Vandaag schuren, schuren, schuren en schuren.....
UTvZI7H.jpg


Daarna spuiten en ondertussen het kolenmandje in elkaar gefreubeld
Gwxo0t7.jpg


WOwrvUd.jpg


Nog steeds geen donor 57 gevonden, dus wordt vervolgd
 
Vandaag was het zover: Ingebruikname UDS en sessie 50 voor dit jaar!
Het uiteindelijke resultaat, hier nog met het deksel van de OTP, totdat de donor-Weber is opgehaald. Hiervan ga ik ook de wielen gebruiken.

Slkfwsq.jpg


hbfAfRb.jpg


Nadat de temperatuur de 180 bereikt had om de Crisco te laten inwerken, deze terug laten lopen naar 150 graden en maar even wat op het rooster gelegd; speklapjes met Todd's Dirt en BBQ-Smac

BIARwiw.jpg


w3Q0hxe.jpg


De iPid4N, die ik van Piet heb overgenomen, doet zijn werk goed!
Over de Smac, dis was de eerste keer; lekker borrelsnackje, de volgende keer iets minder suiker...
Morgen Ribbels!
 
Gefeliciteerd met je 50e Ceriel, het is je niet aan te zien ;)
 
Daar is niks lelijks aan, mooie eerste run
 
Nog eens goed kijkend naar jou kunstwerk bedacht ik het volgende.

Als je de bocht nou binnen in ipv buiten de ton maakt, dan heb je voorverwarmde lucht. Zou dit de UDS eficienter maken? Een kleine besparing op brandstof heeft bij jou grote gevolgen ;)
 
Volgens mij begrijp jij niet waar de "U" van UDS voor staat ;)

Mooi dat de iPid het goed doet, heb je hem opnieuw moeten tunen?
 
uipko zei:
Nog eens goed kijkend naar jou kunstwerk bedacht ik het volgende.

Als je de bocht nou binnen in ipv buiten de ton maakt, dan heb je voorverwarmde lucht. Zou dit de UDS eficienter maken? Een kleine besparing op brandstof heeft bij jou grote gevolgen ;)

Zou kunnen, maar door het gebruik van de iPid4N (...) staan deze maar even open.
Maar idd de brandstof gaat hard, 20kg Ecobrasa's en evenzoveel propaan....  :p
 
Nosmo zei:
Volgens mij begrijp jij niet waar de "U" van UDS voor staat ;)

Mooi dat de iPid het goed doet, heb je hem opnieuw moeten tunen?
Mijn U is van "upright".... :)

Wat betreft het tunen, bij de 150 graden zat er 6 graden verschil tussen de Maverick en de iPid.
Is de voeler te calibreren?
De andere parameters zijn volgens mij wel goed Ik ga zometeen ribbels maken, daarna weet ik meer...
 
Gefeliciteerd Ceriel. Mooi eindresultaat, knap gedaan  =D> We zien vast veel heerlijke creaties afkomstig hiervan voorbij komen in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan