Hallo BBQ genoten.
Vandaag weer eens de BBQ aan gemaakt. En even wat meer foto?s gemaakt.
Ik heb dit recept van de BBQ Pit Boy?s.
Alleen iets aangepast naar de beschikbare spullen die ik voor handen had.
Beginnen met het stukje vlees.
Dit met wat SPG bestrooid. En dat op kamer temp laten komen.
Ondertussen de BBQ aangestoken.
En begonnen met het groenvoer klein te snijden.
Tomaat, Ui, Paprika, Avocado. Die laatste wordt gepureerd. Net als de Kidneybonen. Die moeten alleen even kort gekookt worden. En natuurlijk een potje Jalape?o pepers.
Dan is de BBQ op temp en kan het vlees er op. Eerst indirect. Met wat beukenhout.
Toen de kern op 48gr zat heb ik de BBQ flink opgestookt en de steak een goede sear gegeven.
Daarna van de BBQ gehaald en even laten rusten onder de folie.
En toen kon het feest beginnen.
Mooie dunne reepjes snijden en op een afgebakken bolletje gedaan. Samen met de groenten. Alles naar smaak inrichten.
Dit was me goed bevallen. Al neem ik de volgende keer wel liever een Bavet dan deze steak. Zit niet van die stukken vet of pees in. Deze moet je er na het grillen wel goed uit snijden voor je ze op een broodje doet.
Groeten Bram.
Vandaag weer eens de BBQ aan gemaakt. En even wat meer foto?s gemaakt.
Ik heb dit recept van de BBQ Pit Boy?s.
Alleen iets aangepast naar de beschikbare spullen die ik voor handen had.
Beginnen met het stukje vlees.
Dit met wat SPG bestrooid. En dat op kamer temp laten komen.
Ondertussen de BBQ aangestoken.
En begonnen met het groenvoer klein te snijden.
Tomaat, Ui, Paprika, Avocado. Die laatste wordt gepureerd. Net als de Kidneybonen. Die moeten alleen even kort gekookt worden. En natuurlijk een potje Jalape?o pepers.
Dan is de BBQ op temp en kan het vlees er op. Eerst indirect. Met wat beukenhout.
Toen de kern op 48gr zat heb ik de BBQ flink opgestookt en de steak een goede sear gegeven.
Daarna van de BBQ gehaald en even laten rusten onder de folie.
En toen kon het feest beginnen.
Mooie dunne reepjes snijden en op een afgebakken bolletje gedaan. Samen met de groenten. Alles naar smaak inrichten.
Dit was me goed bevallen. Al neem ik de volgende keer wel liever een Bavet dan deze steak. Zit niet van die stukken vet of pees in. Deze moet je er na het grillen wel goed uit snijden voor je ze op een broodje doet.
Groeten Bram.
Laatst bewerkt: