BasBQ
Beef en Steak

Butcher Boys Bootcamp - 7 januari 2012

Ga je met ons mee naar het Butcher Boys Bootcamp?


  • Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .
 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar zaterdag 7 januari gaat het dan toch eindelijk gebeuren en gaan houden we het eerste BBQ Genootschap uitje.
We gaan dan naar het Butcher Boys Bootcamp van Beef & Steak.

De kosten zullen zo rond de ?35 bedragen.

Bij genoeg deelnemers is er de mogelijkheid dat het een speciaal Bootcamp wordt voor alleen de forumleden. Anders bestaat de kans dat er ook niet leden meedoen. Op zich ook geen probleem denk ik.

Hier nog wat info over een "standaard" Bootcamp, voor ons zou er nog picanha of iets anders moois bij kunnen zitten:

Alles over vlees en alles over het grillen van een steak op de BBQ. Dat is de Butcher Boys Bootcamp. Een ervaring van drie uur met mooie stukken vlees en uitleg door de Butcher Boys, en zelf leren hoe je een steak grilt op de barbecue.

Na de workshop weet je van alles over runderrassen, de effect van voeding op de smaak en het verschil in smaken van steaks. Je weet welk stuk waar zit. je kunt zelf zonder fouten te maken een T-bone steak grillen zowel een Big Green Egg als een gasbarbecue.

Het programma bestaat uit:

- Introductie rundsoorten, smaken
- Proeverij van verschillende soorten vleesrassen
- wat is een steak en waar komt welk deel vandaan
- Tips voor de perfecte steak
- Zelf steaks grillen en eten (T-bone, Varkensrack, Burger)
- Zelf chimichurri maken (Argentijnse steaksaus)
- Prijs voor de beste steakchef

 
Mooi nieuwe datum!
Nou maar hopen dat m'n vriendin een beetje leuke planning krijgt in Januari.
Ik kan helaas dus nog niet zeggen of we wel of niet mee kunnen...
 
Wow! Klinkt interessant...en ik heb nog niets op de agenda staan (die dag) ook! Ff met de directrice overleggen thuis ;-)

Edit: Na overleg en agenda's vergeleken te hebben blijkt er niks op de planning te staan dus ik ben er (99,99% zeker)  bij! ;)
 
ik ga mee met 2 personen
 
Staat in de agenda! helemaal leuk, wanneer en aan wie betalen?
 
Veel betere datum dit, even kijken of ik dit morgen in de planning kan laten zetten op't werk.
 
waar is het als ik vragen mag ?
 
wat ik van Noskos begrepenheb is het in Ter Aar
 
heb dat weekend wel de meiden (12 en 16), is dat een probleem dat die meekomen?
 
dan geloof ik het graag ja
 
Ik ga er ook bij zijn! Als mij een t-bone steak gaat lukken dan lukt het iedereen. En dan gaat er na afloop een groep gelukkige mensen naar huis. Prettig vooruitzicht,nu al. Ook al omdat Domi ook weer in het zicht is..
 
Will, wij rekende al op jou om alle T-Bones te grillen!
 
Blacklegend zei:
Mooi nieuwe datum!
Nou maar hopen dat m'n vriendin een beetje leuke planning krijgt in Januari.
Ik kan helaas dus nog niet zeggen of we wel of niet mee kunnen...

anders ga je toch alleen  :p
 
Ik ben er graag bij..
 
Terug
Bovenaan Onderaan