BasBQ
Beef en Steak

Buitenkeuken onder afdak

 

Woezer

Sprokkelaar
Berichten
28
Na lang wikken en wegen en vooral veel overleggen met de CEO eindelijk toestemming gekregen om een vaste plaats te maken voor de pelletsmoker. Was het beu steeds met die kar aan de haal te gaan.
Onder onze luifel hebben we een stuk waar we eigenlijk niet veel mee konden. gelukkig heb ik een handige vader die vroeger in de bouw heeft gewerkt, dus alles uitgetekend en hij ging aan de slag. Nu maken we er ook een soort van sport van om het low budget te houden, met vooral gebruikt hout te recyclen.


IMG_0598.jpg


Alles uitgemeten en het geraamte met deurtjes zover klaar.

IMG_0611.jpg


Onderstel van de smoker verwijderd en kijken of alles ongeveer past. Ook een gipswand voor de restpartij vloertegels die nog in de schuur lagen aangebracht. Het hout heb ik met een brander bewerkt.

IMG_0621.jpg


De bovenkant van waar de tegels moeten komen in een zwarte tuinbeits geschilderd. Moest uiteindelijk 2x. Ook nog even een kleine voorraad brandstof gehaald want er moet tussendoor wel gebakken worden natuurlijk. ;)

IMG_0651.jpg


Ik wilde eigenlijk voor een stenenblad gaan maar vond de prijs van op maat maken te gortig. Dus van hetzelfde afval hout 3 lagen op elkaar verlijmd en de naden opgevuld met een mix van houtlijm en fijne houtstof. Tussendoor veel schuurwerk maar was blij met het resultaat.
Uiteindelijk 3 lagen parket lak erop voor de bescherming.

IMG_0673.jpg


Volgende stap was de restpartij vloertegels op maat zagen en plakken. Gelukkig zijn het forse zodat je meter kan maken. :)
De rest van het hout 1x met de parket lak geschilderd.

IMG_0683.jpg


Dit is tot nu toe het resultaat.
Voor de bovenbouw, verlichting, plankje, kastje, verdere afwerking, etc ben ik nog aan het brainstormen. Ik moet toegeven dat ik best wat inspiratie opgedaan heb op dit forum dus tot nu toe ben ik er blij mee.
Binnenkort weer eens een rondje kringloop doen om wat pareltjes te vinden voor de verdere afwerking.

Zal binnenkort een update geven. :)
 
Mooi geworden zo👍🏻.
 
Mooi meubel!! benieuwd naar de 'afwerking'
 
Terug
Bovenaan Onderaan