BasBQ
Beef en Steak

Brisket mals krijgen

Welke saus is lekker bij een brisket? Een gewone bbq saus, jus of helemaal niks?
 
Rob Reinerink zei:
Welke saus is lekker bij een brisket? Een gewone bbq saus, jus of helemaal niks?

't is altijd een kwestie van smaak, wat de een lekker vind ............  ;)
 
In Texas gooien ze je het restaurant uit als je om saus voor je brisket vraagt
 
noskos zei:
Dat is de 100.000 euro vraag. We zijn allemaal op zoek naar de perfecte brisket.
Een groot deel hangt al van het vlees af. De briskets hier zijn geen superkwaliteit.
Snake River Farms is wel te koop maar 300 euro is een beetje over de top.

Vet boven / onder is een langlopende discussie. Het vet dat smelt gaat echt niet het vlees in. Dat staat onder spanning en neemt niets op.

Hoe het wel moet om altijd een goed resiltaat te krijgen? Ik wou dat ik het wist.

Mijn lekkerste brisket ooit was gewoon een whole packer van choice kwaliteit grainfed angus van Meerdanvlees.nl. Ding was over van een oefensessie voor onze eerste wedstrijd met triple-T en had drie maanden in de vriezer vertoefd....
Later heb ik veel mooiere briskets gevonden (usda Prime kwaliteit), maar ik heb ze nooit meer zo lekker gekregen als die ene keer (al werd ik op een cookoff een keer 5e met eenzelfde stuk). Dus wat mij betreft zit er ook wel een beetje mazzel bij.
Maar ?ls hij goed lukt, dan is het het lekkerste draadjesvlees wat je kunt hebben.

Maar als je een goede kwaliteit zoekt voor een mildere prijs, dan zijn deze wat goedkoper en ook van prima kwaliteit: https://www.meerdanvlees.nl/shop/vlees/rund/special-cuts/full-brisket-black-angus-usda-prime

Verder is er helaas niet veel meer van te zeggen dan: veel doen. Dan ga je het vlees steeds beter begrijpen en krijg je meer feeling voor het punt dat de garing op zijn best is. Dat kan alles zijn tussen de 90 en 95 graden voorzover ik het beleefd heb. Check of ie lekker 'wobbelt'. Hij moet schudden als een drilpudding als je het rooster heen en weer beweegt. En inderdaad de sateprikker test af en toe doen.
 
Meer dan 20 euro per kg vind ik toch een niet zo milde prijs. Een wagyu brisket klasse 5 kost hier maar een 21 euro per kg.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk
 
Brecht zei:
Meer dan 20 euro per kg vind ik toch een niet zo milde prijs. Een wagyu brisket klasse 5 kost hier maar een 21 euro per kg.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk
Een mildere prijs zei ik ook... ik vind het ook nog steeds dik betalen hoor.

En waar is hier?  Want dat is best de moeite waard!
 
Groothandel hier net over de grens in frankrijk. L'abattoir genaamd.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan