BasBQ
Beef en Steak

Bouwverslag reverse offset smoker

Bram. Ja. In de verticale kast worden 7 rekken geplaatst.

136a4df111ff2c5ad10275caf6a8215d.jpg


755d71a330dd0bca4c8a700dee2d04ec.jpg


4af5b7ba124e0aa86608911045001859.jpg


2130f85303e786f1957cf56bc00b5e76.jpg


2e921c62ffd2e886dec0582125de6eed.jpg


ecc08a0a77281be3f80d88e3290b88a8.jpg


Fijn weekend allemaal!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gaaf en een prachtige vooruitgang

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Hier nog wat laatste impressies van gister. Morgen ga ik weer verder.

@robdegekste; dit is mijn eerste smoker. Een tijdje terug heb ik al eens een drumstel gemaakt.

Even een andere vraag waar hier wellicht iemand een antwoord op heeft?

Ik heb de binnenkant vrij gemaakt van een stinkende roestaanslag. Moet ik de binnen kant ook een soort oliecoating (ooit iets gelezen over lijnolie) oid geven om roest of andere dingen tegen te gaan? Of kan ik de binnenkant laten zoals deze is?
 
WoW, ik vind hem nu al prachtig.

Als alle rotzooi van de binnenkant verwijderd is zou ik hem goed insmeren met crisco.
 
Wat een bizar & gaaf uitziend ding zeg.... Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat... Daar gaat vast iets heel erg lekkers van af komen..
 
Yep, insmeren met Crisco. Te koop bij de meeste Toko's. Jumbo verkoopt het online. En als je verder online gaat zoeken naar winkels zul je zien dat er vele creatieve toepassingen zijn voor dat spul......maar ik gebruikte het om mijn UDS te conserveren/in te branden  :D
 
2f0fe6b92c4bc7d358a67c84f9c57542.jpg


906bf5ebe6c751b07955693ae9495f1b.jpg


Bedabkt! Deze bedoelen jullie?

Crisco is niet nodig onder de baffle plate neem ik aan? En moet ik na het inbranden deze olie gebruiken of kan er bv nu al crisco gesmeerd worden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Foodvans zei:
2f0fe6b92c4bc7d358a67c84f9c57542.jpg


906bf5ebe6c751b07955693ae9495f1b.jpg


Bedabkt! Deze bedoelen jullie?

Crisco is niet nodig onder de baffle plate neem ik aan? En moet ik na het inbranden deze olie gebruiken of kan er bv nu al crisco gesmeerd worden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is idd crisco. Zou er voor jouw smoker wel een vrachtwagen vol van bestellen....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Tof hoor, hier heb je al een flinke aanhanger voor nodig om hem te verzetten
 
@ Foodvans.

Het wordt nogal een flinkerd, heb je al nagedacht hoe je hem gaat vervoeren of krijgt ie een vaste plek.
In de achtertuin of zo? ;)
 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/quote]Dat is idd crisco. Zou er voor jouw smoker wel een vrachtwagen vol van bestellen....
[/quote]

Hoeveel m2 doe je met 1 pot?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
@Hans

De smoker komt op een trailer. Hoe precies ben ik nog aan het bedenken.

Idee?n zijn dus van harte welkom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Foodvans zei:
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is idd crisco. Zou er voor jouw smoker wel een vrachtwagen vol van bestellen....
[/quote]

Hoeveel m2 doe je met 1 pot?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/quote]

Nouuuuu met 1 pot kom je een heel eind.  Voor mijn Uds en alles wat er bij zit heb ik nog geen kwart pot nodig gehad.. En voor nu gewoon alles van metaal insmeren daarmee voorkom je sowieso verdere roest tijdens het bouwen......en hij vindt het gewoon lekker  :D :D

Voordat je uiteindelijk gaat inbranden misschien wel even checken of niet alles vol zit met meubels metaal schaafsel...... maar dat kun je dan na het inbranden denk ik het makkelijkst verwijderen
 
Foodvans zei:
@Hans

De smoker komt op een trailer. Hoe precies ben ik nog aan het bedenken.

Idee?n zijn dus van harte welkom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jeetje wat een gevaarte daar heb je een flinke trailer voor nodig.
Zal toch minimaal een dubbel as aanhanger moeten worden met een laag dek (drop deck)

brian-woodstock-5.jpg
 
Nou, is die niet wat aan de ruime kant Ewald? :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan