BasBQ
Beef en Steak

Blackbastard

De gietijzeren schijf met gaten is inderdaad de kolen rooster, deze moet op de vuurring onderin worden geplaatst.

Die plaatje zijn het gebogen plaatjes? Deze moeten in verbinding staan met de 4 armen en 4 verticale staanders waar de kamado op rust. Anders flikkert 'ie om. Kun je weer een nieuwe kopen.

Iets zegt in me om je even deze link door te sturen, daar staat gebruikers instructies in en invoergegevens om aanmerking te komen voor 20 jaar garantie.
https://bastard.nl/garantie_onderhoud/

Succes met je nieuwe BBQ.
 
De 4 plaatjes stonden niet op de beschrijving, dus maar even gebeld, en zij konden mij vertellen dat de plaatjes gemonteerd moesten worden zoals jij het uitlegd. De bastard valt er niet uit zonder plaatjes. Allleen staat de bastard wat steviger als je hem verplaatst.
Ik heb de bastard geregistreerd en alles door gelezen. Maar bedankt voor het mee denken👍
 
@stoker joop, kan jij misschien een foto posten van die plaatjes. Heb ook sindskort een Large Bastard compleet en wil graag weten of ik iets (mogelijk) belangrijks mis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Dit zijn ze.
57_C1_AAA7-08_DB-4_E8_F-_A24_D-13_F17_F58_D31_F.jpg

79_C2_D776-3_F70-47_C2-9_F68-484_DBFED989_A.jpg

 
Blijft een beetje wazig. Maar ik zie 3 plaatjes die bij elkaar komen in het ingezoomde deel.
- 1. (links) De schuine met knik (buitenzijde)
- 2. (midden) De horizontale (die dus met boutje links in het ingezoomde gedeelte vast zit aan Nr.1
- 3. (rechts) De verticale

Welke van die drie gaat het over in het geval van de 'plaatjes' of mis ik nog een onderdeel in mijn beschrijving.
 
Had toch maar een BGE gekocht, dan hoef je die vragen niet te stellen  :p

Als ik goed begrijp van Roblaar is het geen noodzaak die plaatjes, maar wel extra zekerheid voor verplaatsing.
De plaatjes komt op strip 4 aan de buitenzijde ter hoogte van strip 1. De arm van strip 4wordt daardoor stijver. Vraag me af of de bout wel lang genoeg is.

Het is mij opgevallen dat de bastard verschillende verrijdbare frames hebben. De een bestaat uit een simpel strip zoals op jou tekening en de ander een gedrukte strip met gelaste hoeken aan de buitenzijde zie mijn foto. Ik vermoed dat die plaatjes voor een platte strip 4 geldt en niet voor de gedrukte strip.

Waar je optioneel hebt opgeschreven daar zeker de strips plaatsen, en vooral als je ?m regelmatig wilt verplaatsen. De BGE?s hebben dat ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan