BasBQ
Beef en Steak

Big mac smash taco voor je zieltje

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Beste BBQ vrienden,

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben deze al maanden durende herfst meer dan zat. Toch probeer ik wel wekelijks nog even de BBQ aan te steken en het onderwerp van deze maand voor de fotowedstrijd sprak me erg aan en dan vooral om eens anders dan normaal een burger te maken. De camping hit van vorig jaar was Big Mac Smash Taco's en vorig jaar had ik een Tortillia pers gekregen dus leek het me geinig om hiermee zelf de tortillia's te maken. Gelukkig had Nick hier een mooi filmpje van gemaakt dus konden we aan de slag, lekker man!

Gelukkig kwam de regen weer met bakken uit de lucht...
20240324_144752.jpg


Eerst maar eens lekker binnen het deeg voor de Tortillia's maken dan. De hele week ben ik op mijn werk online. Dus in het weekend zoveel mogelijk offline, lekker plaatje draaien op de achtergrond. Het was immers weer geen weer om wat buiten te hangen.

20240324_142901.jpg


Tja en als de BBQ heet is, het enigzins droog is en het deeg klaar is... Wordt het tijd om de Tortillia's te persen. Dit leek me aanvankelijk heel erg leuk.

20240324_163753.jpg


Maar hoe hard ik ook op die pers hing. Echt flinterdun werd het allemaal niet en had verder ook geen zin om met een deegroller aan de gang te gaan dus we deden het er maar even mee (de pers ligt inmiddels bij de koningsdag spullen en het blijkt dat deze gewoon niet gescikt is je moet een hele zware hebben).
20240324_163938.jpg


Maar goed het formaat was verder wel mooi dacht ik dus we gaan lekker verder. Hup op de grillgrates ermee, dat werkt verder wel echt super altijd.

20240324_165631.jpg


Nadat we een stapeltje tortillia's hadden werd het tijd om simpel gehakt te kruiden, het was inmiddels ook weer aan het regenen dus dat heb ik maar even binnen gedaan

20240324_175153.jpg


En toen mochen we gaan bakken, had ook ooit zo'n zwaar gewicht gekocht om je smashburgers goed te kunnen smashen, de taco ligt er onder ;-)
20240324_182401.jpg


Nog even wat kaas er op smelten.

20240324_184545.jpg


Taco bouwen en happen maar.....

20240324_183455.jpg


Echt jammer van de wat dikke tortillia's maar voor de rest weer prima te happen. Hopelijk vind ik eerdaags een betere pers en wordt het mooier weer dat komt mijn zieltje en eind resultaat ten goede ;-)

1711363818102.jpeg
 
Heb ik vorig ook eens gedaan (maar wel gekochte tortilla's) en dit was eigenlijk ongelooflijk lekker. En wat anders dan een hamburger tussen een broodje, kan het alleen maar aanbevelen om eens te proberen. Deze staan hier de komende week ook nog eens op het lijstje :)
 
Heb ik vorig ook eens gedaan (maar wel gekochte tortilla's) en dit was eigenlijk ongelooflijk lekker. En wat anders dan een hamburger tussen een broodje, kan het alleen maar aanbevelen om eens te proberen. Deze staan hier de komende week ook nog eens op het lijstje :)
Ja in de basis zijn die taco's top.
 
Lekker man... graftakken pleuris weer zou Ome Nick zeggen... maar jij heb lekker staan koken Ries, ziet er zalig uit!

Ondanks de regen ziet je BBQ Hok er super gezellig uit zo met die leuke gele lantaarntjes!

Deze taco's mogen meteen op het lijstje voor ons uitje in juni!
 
Lekker man... graftakken pleuris weer zou Ome Nick zeggen... maar jij heb lekker staan koken Ries, ziet er zalig uit!

Ondanks de regen ziet je BBQ Hok er super gezellig uit zo met die leuke gele lantaarntjes!

Deze taco's mogen meteen op het lijstje voor ons uitje in juni!
Ja iOme Nick had het iets minder netjes verwoord, maar in juni gaan ze op herhaling, of andere taco' s maar dan wel top en met top weer voor je zieltje 🥳 Nu al zin an!
 
Lekker hoor Rsoeteman😋

Het wordt sowieso tijd dat het weer beter gaat worden, want mijn zieltje is er ook helemaal klaar mee om in de regen te Bbqen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan