BasBQ
Beef en Steak

Bier blik Kip 2kg op 150 graden

 
 

wtavaneijsden

Kooltjesharker
Berichten
218
Vandaag eens kijken of we 2 vliegen in 1 klap kunnen slaan.

Heb bij de sligro een flinke kip mee genomen op een paar ons na 2 kg. Normaal heb ik ze kleiner.

e4c229b7bfec2bac8f2fbc9afebb6148.jpg


Ik heb hem gerubt en gemasseerd met kipkruiden.
In de kip ook kruiden gegooid en vers geperste knoflook. En dit een tijd inlaten trekken.

f7f7f1585c0b446ffb50a9717e73b335.jpg


Ik heb een blikje gepakt en deze leeg gegooid en daar heb ik een door een vriend  een zelfgebrouwen duivels bokbiertje in gegooid. Een heel pittig biertje met een pepersmaak.

Daar ik geen houder heb daar voor heb ik een sparerib houder gebruikt en met touw vast gebonden

66ddb3e9bbe5a200cd1399bb32c8d89b.jpg


c3f36f2889bf3764faff592e11eb7aa0.jpg


Op 74 graden er af gehaald en even laten rusten

6bf6633b7f1f5d4ebb53529df4c7c5ce.jpg


a695bd5f4bfc4cb7d74f96fceef2af9e.jpg


Daarna even uit elkaar geplukt en op gepeuzeld
915febd5867060aff99819abc7f07633.jpg


Wat vonden we ervan. De smaak die deze zeer kruidige bokbier heeft vind ik niet echt terug in de kip. Wel was hij lekker sappig en redelijk smaak vol. We hebben er heerlijk van gegeten. Mooi rokerig en best te vreden.

Ik hoop een stempel waardig
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je tokkie!
 
ik zeg gewoon welkom bij de tokkies.

zonde van dat mooie biertje Willem  ;)
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Probeer het de volgende keer eens zonder rooster. Doordat het blik dan op direct op de hete platgetreden staat, zal het bier wel gaan stomen en dus smaak af gaan geven. Ik heb zelf de Weber gevogeltestomer, en deze was leeg op deze manier. Als je hem eerst op een rooster zet zal er met het vocht weinig gebeuren.
 
Goede tip ceriel bedankt. zat idd nog bier in het blik
niet alles meer. maar wel flink wat.

Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Probeer het de volgende keer eens zonder rooster. Doordat het blik dan op direct op de hete platgetreden staat, zal het bier wel gaan stomen en dus smaak af gaan geven. Ik heb zelf de Weber gevogeltestomer, en deze was leeg op deze manier. Als je hem eerst op een rooster zet zal er met het vocht weinig gebeuren.
 
Alcohol erin gieten en ook nog eens vastbinden....

Bijna kinky.

Maaruh. Mooi hoor. Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Mooi hoor zo'n grote kip.
 
Mooi kipje, proficiat!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Briljant! Zeer vermakelijk om te zieb dat de kip niet alleen op een hete troon zit, maar eveneens vastgebonden zit aan de gehele troonzaal whahahaha
Feli met je tokki!
 
Mooi Willem! En een mooie Tokkie
 
Top, gefeliciteerd met je Tokkie..
 
Bij gebrek aan de juiste tools moet met wat he. hahahah. THX!!
SilverFox zei:
Briljant! Zeer vermakelijk om te zieb dat de kip niet alleen op een hete troon zit, maar eveneens vastgebonden zit aan de gehele troonzaal whahahaha
Feli met je tokki!
 
Terug
Bovenaan Onderaan