BasBQ
Beef en Steak

BGE / Kamado Joe of toch de Yakiniku?

Bram zei:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=19858

Dit is het draadje wat ik destijds gestart hebt mbt de EGGspander.

Laatste post staan de foto?s.

Hi Bram,

Dat lijken inderdaad bakingstones te zijn ipv conveggtor manen. De conveggtor maan heeft namelijk een scheve rand waardoor als je er twee tegen elkaar legt onder in je Eggspander er geen hete lucht doorheen kan en je dus echt een afgesloten hitteschild hebt. Deze passen namelijk wel gewoon in de eggspander.

Check deze eens:
https://www.beleefgreenegg.nl/product/conveggtor-pizzasteen-halve-maan/
 
Ik heb 3x de BGE 121035 besteld. Zo als overal vermeld. En heb toen telkens deze stenen gehad.  Miss dat nu wel de juiste stenen te verkrijgen zijn. Zal eens met Mn mandje naar een dichtstbijzijnde BGE erkende winkel gaan. En TP passen en meten. Want het hele id achter deze aankoop was toch het no burn oppervlak.
 
Stijn zei:
Op je foto's lijken ze toch mooi te passen.

Als je goed kijkt zie je dat de kompleet vuurring bedenkt is. Er is nu geen flow meer. Een spleetje van amper een mm tussen de wand en de stenen. Dat lijkt me niet gewenst.
 
Idd de 2 halve met schuine snedes passen wel. Maar dan wel alleen te gebruiken voor low en slow. Pizza gaat niet meer werken. Hiervoor heb ik toch een conveggtor genomen.
Maar echt een fijn systeem met die halve manen!!

aa94d7921357efb7f874e7b299fe5081.jpg


507ebbc152ce5f01587648b2c59c98dd.jpg
 
michigalex zei:
Idd de 2 halve met schuine snedes passen wel. Maar dan wel alleen te gebruiken voor low en slow. Pizza gaat niet meer werken. Hiervoor heb ik toch een conveggtor genomen.
Maar echt een fijn systeem met die halve manen!!

aa94d7921357efb7f874e7b299fe5081.jpg


507ebbc152ce5f01587648b2c59c98dd.jpg

Ziet er goed uit inderdaad! Maar waarom werken de manen niet om een pizza te maken? Je zou zeggen dat je gewoon de indirecte hitte nodig hebt en zolang ie op temperatuur is je dus een pizza moet kunnen maken? Maar jij hebt andere ervaringen?
 
Bij 2 halve manen te weinig luchtstroom om hoge temperaturen te halen 250-300grd. Zelf niet geprobeerd, maar bbq guru Jeroen (hete kolen) gaf het aan.

Je kan ipv conveggtor ook gaan voor een pizzasteen(evt 2e) en gebruiken als conveggtor. De pootjes heb je niet meer nodig bij een eggspander. Voordeel is dat deze langs boven in te leggen. De conveggtor is wat wurmen om erin te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan