BasBQ
Beef en Steak

BCC - kip in het ei

 
 
 

grillmeister

Kooltjesharker
Berichten
132
Afgelopen donderdag hebben ze ons eitje geleverd: EIndelijk zijn we in het bezit van een heuse Big Green Egg Large :D
Volgende week wordt de tafel geleverd met kastjes en ingelegde tegel als werkblad.

Tja..hoe kan je een EI het beste inwEIden?... precies met een kip.
Dus wat ons betreft: het EI is er eerder dan de kip.

EIgenlijk was het geen echte BCC, maar een AJIWC (Apple Juice In Weber Holder Chicken), maar ik hoop dat de jury dit door de vingers ziet en alsnog een tokkie bij mijn naam schrijft  ;)

Het aansteken van de BGE was dan een fEIt en we hebben van het moment genoten.
Toen de temperatuur aan het oplopen was hebben de kip ingerubt met een kruidenmengels van oa: olEIfolie, paprikapoeder, knoflokpoeder, italiaanse kruidenmix, tEIm, peper en zout.

En dan het moment: het plaatsen van ons eerste gerecht en wachten.
Ikzelf was erg verrast dat de kip na 45min EIgenlijk al klaar was bij een temperatuur van zo'n 180 graden.
Toen de schuiven nog een paar minuten opengezet voor het verkrijgen van een knapperig velletje.
Dit is best goed gelukt.

TEIdens het rusten hebben we nog een lekker stuk breekbrood van de Lidl erop gelegd.
Vroeger hadden we daar de oven voor aangedaan, maar hey...we hebben nu een BGE!

Tja...dan het moment van aansnEIden...en man o man... wat was die kip sappig en mals!
Dit heb ik nog niet eerder zo gekregen in mijn Weber en/of oven.

Het was een zalige eerste kennismaking met onze nieuwe aanwinst en we weten zeker dat we nog veel culinair kookplezier gaan beleven!

De foto's spreken voor zichzelf: met 2 personen bleef er alleen een bouwpakket over  :blush:












 
Mooi kippie op t ei!!!


B-)
 
Ziet er erg lekker en knapperig uit. Gefeliciteerd!
 
Dat ziet er goed uit.
Goed gelukt.

Gefeliciteerd met je BGE. Mooi ding!
 
Mooi kippie geworden hoor! Veel plezier met je nieuwe aanschaf. Het is heerlijk werken met die keramische apparaten.
 
Maar ik krijg nu toch wel een tokkie?  :-S
 
Een heerlijke kip zo te zien!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan