BasBQ
Beef en Steak

Bastard

Roblaar

Kooltjesharker
Berichten
146
Goede middag,

Ik ben in het bezit van een bastard, nu heb ik het volgende ontdekt aan de basterd.  Dat de platesetter niet goed in de binnenring past van de q. Dat wilt zeggen dat platesetter, bestaat uit een stalen driehoek met een steen erin, maar op een halve cm in de inkeping rust van de binnen ring.

En dat is best vervelend als ik het rooster eraf haal, dan valt de setter in het vuur met alle gevolgen van dien.
Ik weet niet of dst zo hoort, zou iemand misschien een foto kinnen sturen die ook een basterd heeft, zodat ik kan vergelijken.
Als het niet klopt dat ik dst contact kan opnemen met het bedrijf waar ik de basterd gekocht heb.

Gr rob
 
Dst had ik ook al gezien, maar ik heb de platesetter de standaard waar de steen in een driehoek ijzer gaat, als ik die dan op de ring zet dan heeft die maar een paar mm waar die op leund. Zo een gietijzeren.
zou beter zijn.

Ik heb ze gebeld en de foto?s gestuurd, zij vonden ook dat het erg wankel staat. Ze gaan kijken wat ze er aan gaan/kunnen  doen.
 
Ik heb de gietijzeren versie. Ik kan me niet voor de geest halen dat er uitsparingen in die ring zitten
 
De ring die boven de vuurkorf zit, daar zitten 3 uitsparingen in, zodat de platesetter met ijzeren driehoek opgelegd word.
 
Ja, zitten inderdaad bij mij ook 3 uitsparingen in.
 
Past bij jou wel de standaard platesetter goed in de uitsparing, bedoel ermee te zeggen dat de setter niet in de 3 uitsparingen maar op 1 cm er tussen staat.
Dat is bij mij wel het geval, met het gevolg dst setter en al inboet vuur valt.
 
Vandaag gebeld door Fahrenheit, ik heb de maten doorgegeven van de platesetter die ik nu gebruik, ze sturen nu een andere op die wat groter is. Goede service
 
Terug
Bovenaan Onderaan