BasBQ
Beef en Steak

Bastard Large buitenkeuken huisvlijt

m.brandon

Tondelzoeker
Berichten
7
Ik had eerder al iets willen plaatsen, maar nog niet aan te gekomen. Nu dus toch maar wat foto's van mijn doehetzelf klus. Ik wilde al een tijd een overdekte buitenkeuken om de Bastard ook te kunnen gebruiken op wisselvallige dagen.

Eerste stap was de onderkant met 4 vakken voor bakken met kolen, gereedschap etc.. Het blad is van HIMACS, dus hoewel het wit is is het heel gemakkelijk schoon te houden. Nu moet ik er bij zeggen dat ik het blad gratis via mijn werk heb, exact op de juiste maat op de CNC, anders was ik zeker voor wat anders gegaan want dat HIMACS is schreeuwend duur.

Daarna het dak gemaakt met een houten frame en damwandplaten als dakbedekking, wel wat isolatie aangebracht om herrie van de regen op die platen tegen te gaan. Wat sfeerverlichting en eenledstrip aan de binnenzijde van de voorkant, zodat de bbq zelf ook goed verlicht is. Wat stroompunten er in voor de rotiserie en ander tools. Laatste klusje is nog wat watfatsoenlijke bekisting knutselen voor om de kunststof bakken. Die zijn nml. wel mooi lucht (en vocht) dicht, maar niet heel fraai. Voor als het slechter weer is frontjes die de vakken afsluiten (en uiteraard een hoes over de Bastard).

Al met al zelf best tevreden over mijn klusje. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat!

WhatsApp Image 2024-01-24 at 13.04.43.jpeg
WhatsApp Image 2024-01-24 at 13.01.52 (1).jpeg
WhatsApp Image 2024-01-24 at 13.01.52.jpeg


WhatsApp Image 2024-01-24 at 13.20.15.jpeg
 
Supermooi gemaakt! (y)
 
Leuk ding! Alleen je staat zelf nog wel in de regen ;)
Het dak watert overigens wel mooi af naar de buren zo te zien :LOL:
Klopt,maar meer ruimte heeft mijn kleine tuin niet (of beter gezegd, mag ik niet gebruiken van mijn lieftallige echtgenote, haha). Afwateren gaat gelukkig voor de buren in gemeenteplantsoen ;-)
 
Erg fraai gemaakt, ziet er super uit. Origineel ontwerp 💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan