BasBQ
Beef en Steak

Bacon bom

Cédric12345

Tondelzoeker
Berichten
5
Enkele weken geleden zag ik hier in deze groep een bacon bom passeren. Dat zag er zo goed uit, dat ik dit ook eens moest proberen. Dagje op voorhand het spekmatje geweven en de paprika en olijven gesneden. Dag nadien thuis gekomen van het werk en de bbq aangestoken. Dan het spekmatje ingesmeerd met bbq saus, het gehakt gekruid met bbq kruiden en de kaas, paprika, olijven en lente ui erop. Helemaal volgens het recept van fire food. Ondertussen was de bbq mooi op een temperatuur van 130 graden. Nog snel wat smokey blend houtsnippers in de kolen en de bacon bom kon de grillplaat op.
Na 2 uur wachten en een lekkere la chouffe erbij was de bacon bom klaar. In spanning de deksel open gedaan en oh wat zag hij er goed uit 😊
En lekker was het ook 😁 zeer tevreden met mijn 2de low & slow gerecht.
In de toekomst zou ik misschien nog iets meer gehakt gebruiken met deze hoeveelheid spek. Nu was het 900 gram spek en 600 g gehakt. Ik denk dat ik dan eerder een 800 gram zal gebruiken.


1000016287.jpg


1000016334.jpg


1000016335.jpg


1000016336.jpg


1000016338.jpg
 
Ziet er goed uit! Wel een straf om het nog eens te moeten maken...

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Mooi bommetje! Zou je niet op het laatst nog ff de temp omhoog gooien voor een mooi korstje???
 
Terug
Bovenaan Onderaan