BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd: "WGA of Smokey Joe."

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
Beste mensen,

Zojuist even met m'n vrouw wat plannen voor de komende lente en zomer doorgenomen ( overkapping afmaken, tweede badkamer en bijkeuken aftegelen, tuin opnieuw inrichten...pfffff nu al moe! :) )

Maar toen kwamen we er ook achter dat we best een extra kleine q kunnen gebruiken, zodat we niet steeds z'n grote broer hoeven aan te slingeren. Nu leek mij de WGA een goede kandidaat, maar vond zij een Smokey Joe wel leuk....zijn er duidelijke verschillen aan te geven, qua prijs maakt het elkaar niet zoveel.

Alvast bedankt
 
Ik heb een wga, daar ben ik blij mee. Maatje van me heeft een smokey Joe, die is er niet blij mee. Kleine steekproef, maar goed dat is de ervaring die ik heb.

Op het forum lees ik de mensen de wga aanraden omdat indirect barbecue daar nog goed op te doen is, en dat dat op de smokey Joe eigenlijk niet kan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik heb beide, maar de wga heeft de voorkeur. De smokey joe gaat vanzelf uit al staan de kieren open. De wga creert meer trek en daardoor beter te regelen qua tempratuur
 
WGA is een superbbq, je kunt er direct en indirect mee werken, je hebt genoeg oppervlak om een hele kip te bereiden, en met de schuifjes kun je hem ( na wat oefening) ook nog op 107? low and slow gebruiken. Ik heb er twee, en ook een smokey joe, maar die gebruik ik alleen om gebruikte briketten in op te slaan.
 
Heel veel plezier van m'n WGA.
 
WGA Rules... en haal dan cig gietijzeren roosters erbij... super!
 
Wat Sander zegt. En misschien ook een mooi argument voor een WGA, buiten wat allemaal al genoemd is, is dat hij ook mooi mee kan op vakantie. Met de CIG roosters is dat al makkelijk te doen en anders je rooster op de helft doorslijpen.

De mod die ik hier boven noem resulteerd dan in een WGA waar je een kleine ecobrassa starter of een kleine Weber starter in kan doen plus eventueel wat aanmaak wokkels een tang, handschoenen. Ik frot er dan ook nog altijd een busje van onze (lees mijn) favoriete rub in.
 
Lowietje72 zei:
Wat Sander zegt. En misschien ook een mooi argument voor een WGA, buiten wat allemaal al genoemd is, is dat hij ook mooi mee kan op vakantie. Met de CIG roosters is dat al makkelijk te doen en anders je rooster op de helft doorslijpen.

De mod die ik hier boven noem resulteerd dan in een WGA waar je een kleine ecobrassa starter of een kleine Weber starter in kan doen plus eventueel wat aanmaak wokkels een tang, handschoenen. Ik frot er dan ook nog altijd een busje van onze (lees mijn) favoriete rub in.

Oh ja, die gietroosters, die moet ik ook nog eens bestellen :)

Zeker de nieuwe WGA zonder handvaten, alhoewel verguisd door de mensen die er graag warm mee rondlopen, is zeer handig mee te nemen op reis. Gewoon een hele fijne kofferbbq met voldoende ruimte erin om gelijk aan de slag te kunnen op de plaats van bestemming. Met een klein beetje alufolie erbij kun je er werkelijk alle kanten mee op.
 
Als je die keuze moet maken dan een no-brainer; de WGA.
Makkelijker te configureren en naar mijn mening veelzijdiger, makkelijker in eventueel vervoer
 
Bij het oude model Smokey Joe zaten de onderste luchtoevoergaten onder het kolenrooster, Weber heeft m.i. een grote designfout gemaakt met de nieuwere modellen door de gaten boven het kolenrooster te plaatsen, dit is volgens mij al een jaar of 4 zo.
Hierdoor wordt de aangevoerde lucht niet door het kolenrooster getrokken maar wappert een beetje over de kolen heen, wat de verbranding niet ten goede komt.

De WGA heeft altijd mijn voorkeur gehad van alle kleine Q's, een genot om mee te werken.
 
Wat was de vraag?


WGA natuurlijk. No-brainer
 
Ik ben een groot fan van de WGA 👍👍👍👍👍
 
Voor mij ook een WGA-tje :p
Geweldig dat ding, je kunt er zelfs een rotisserie opzetten ;)

Blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan