BasBQ
Beef en Steak

A man and his hobby...

 

Claude_Viole

Tondelzoeker
Berichten
22
Nieuw op dit forum, dus ik zal me kort even voorstellen: ik ben Jeroen, 40 jaar oud, getrouwd, bijna vader en woonachtig in Ede. Barbecueën doe ik al heel wat jaartjes. Dat begon op een goedkope bbq van de bouwmarkt, maar toen ik begon met indirecte bereidingen kwam er al snel een keteltje in de tuin. Dat keteltje, een Weber 47 compact, heb ik nog steeds en die wordt nog regelmatig gebruikt. En een jaar of 3 geleden kwam daar een Kamado bij. Geen BGE, maar eentje van de Makro. En die doet het op zich prima. Inmiddels heb ik vele uren aan video's over barbecueën bekeken en een aantal mooie boeken daarover in de kast. De kast in de schuur met alle tools wordt ook alsmaar voller en voller... :LOL:

Sinds die Kamado in de tuin staat ben ik helemaal van het low & slow bereiden. En recentelijk heb ik de volgende gerechten bereid:
  • Pork belly burnt ends;
  • MOINK balls (volgens de 'Noskos-rule');
  • Picanha;
  • Beer Can Chicken; 🐔
  • Pulled pork; 🐷
  • Brisket; 🐮
  • Spareribs;
  • Zalm (warm en koud gerookt);
  • Steaks (ribeye, entrecôte);
  • Hamburgers en worsten (niet zelf gemaakt, dus telt eigenlijk niet).
De 'grote drie' dus al eens bereid, maar niet alles even goed vastgelegd, dus dat komt nog wel een keer.

Het leuke aan de hobby vind ik, naast het lekker oppeuzelen van al dat lekkers, dat er steeds weer inspiratie ontstaat om het een volgende keer nog beter te maken.

Een greep uit het foto-archief van de afgelopen tijd:

PXL_20230623_171450395.jpg

PXL_20230504_190110529.PORTRAIT.ORIGINAL~2.jpg

IMG_20200801_175344.jpg

IMG_20210404_163459.jpg

IMG_20210814_172528.jpg

IMG_20220515_181612.jpg

PXL_20230416_165556262.jpg


WhatsApp Image 2023-07-09 at 17.02.04.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Jeroen! Spannende tijd dus met een kleine op komst :)
Kan je straks tijdens de gebroken nachten mooi weer met lange bbq sessies beginnen :p
 
Welkom Jeroen!
 
Welkom Jeroen!
 
Jeroen, welkom op het Genootschap.

Btw, je hoeft je hamburgers en worsten niet zelf te maken 😉. Je mag ze hier gewoon posten.
 
Lekkere binnenkomer Jeroen!

Veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom, ziet er lekker uit!
 
Welkom mede Edenaar! leuk man :) Succes met de geboorte van de kleine ik mag uit ervaring spreken dat je best een nachtelijk momentje mag aangrijpen om alvast die pulled pork op de Q te leggen om vervolgens nog even een tukkie te doen 🤣😜

Foto's zien er goed uit.
Waar haal jij o.a. je vlees/vis?
 
Waar haal jij o.a. je vlees/vis?
Dat verschilt.
Regelmatig bij de lokale slager (Ter Stege, soms de Keurslager), maar koop ook weleens groter in bij Beimer (Arnhem Rijkerswoerd). De briskets zijn online besteld, laatst bij Inamood (want 50% korting en kreeg een mooie USA Prime). De zalm haal ik bij de Makro (regelmatig in de aanbieding).
 
Vrienden.
Als jullie het toch hebben over het foerageren van vlees / vis.
Kijk eens bij slagerij Diepenveen in herveld . Bestellijst maken de volgende dag ophalen.
Ze hebben een site zeker de moeite !
 
Hallo mede Edenaar,
Wat een schitterende foto's, krijg er honger van!
Tip voor vlees: Bam vlees heeft regelmatig zeeeer goede ribeye tegen een prima prijsje. Zalm is er ook goed geprijsd!
Maar de service van Ter Stege kunnen er weinig tegenop
 
Vrienden.
Als jullie het toch hebben over het foerageren van vlees / vis.
Kijk eens bij slagerij Diepenveen in herveld . Bestellijst maken de volgende dag ophalen.
Ze hebben een site zeker de moeite !
goeije tip! mooie prijzen.
Ik koop voornamelijk mijn varkenvlees bij Barten vleeshandel, kip bij van ee uit stroe, rund krijg ik 40/50/60/70kg per jaar van mijn schoonvader ( afhankelijk hoe groot het uitgekoze beestje is ☺️ ) en hier en daar haal ik mooie stukken picanha etc.
Eieren via ham pluimvee automaten 8 euro voor 60 eieren :) ( staan op diverse plekken )
 
Welkom op het forum! Wat een mooie foto's van je bereidingen, helaas nog niet de stickers ermee verdient, maar dat is een goed excuus om ze nog een keer te maken en wellicht meteen de fotowedstrijd erbij pakken??
 
Welkom op het forum! Wat een mooie foto's van je bereidingen, helaas nog niet de stickers ermee verdient, maar dat is een goed excuus om ze nog een keer te maken en wellicht meteen de fotowedstrijd erbij pakken??
Dank voor het compliment. Zeker zal ik ze nog een keer maken, sterker nog: op dit moment ligt er een brisket in de rub in de koelkast klaar om morgen op de Q te gaan! Dus de eerste foto's zijn alweer genomen ;) Komt ook nog een stukkie Oosters buikspek bij, maar die levert geen sticker op, haha. Ik zal voor de brisket ff een draadje openen. Maak ik er een soort live-verslag van. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan