BasBQ
Beef en Steak

5/5 De perfecte Braadworst........ (5x braadworst / verse worst)

Krijg op m'n ipadje geen beelden te zien , iemand een idee om dit op te lossen.
 
Nice work boel! Ik ben ook gek op braadworst, vooral als je ze zelf vers kan maken. Aangezien ik pas sinds maart ben gestart met bbq-en zet ik dit later op mijn verlang lijst om zelf te gaan maken maar wat lijkt mij dat fantastisch werk :)

Dank voor het delen.
 
Bert zei:
2 ideetjes misschien ;)

Bedankt Bert, een italiaan staat er zeker bij in de rij van 5, die andere ziet er ook lekker uit, ga er eens voor zitten. Aankomend weekend ga ik voor #3!

Als ik die filmpjes zit te kijken kan ik niet wachten met de volgende batch 8)
 
opampa zei:
Krijg op m'n ipadje geen beelden te zien , iemand een idee om dit op te lossen.

Had laatst hetzelfde, heb toen de laptop maar ff gepakt (ik weet het niet echt een oplossing maar werkt wel  :D)
 
Wilde al antwoorden, niet op de ipad kijken? Flauw maar het is niet anders, ik heb hetzelfde probleem... :(
 
Gebeurd hier met een plugin, die de youtube url afvangt. Zal eens kijken of er iets aan is veranderd in de loop der tijd. Maar heeft lage prioriteit op het moment...
 
Deze draad ga ik zeker volgen, goede braadworst mag je me voor wakker maken
 
Zo veel mooie recepten, zo weinig tijd....  En dan moet ik ook nog even serieus met  het rookworst recept gaan stoeien

Toch eens kijken of ik dit weekend nog iets kan maken.
 
Nosmo zei:
Zo veel mooie recepten, zo weinig tijd....  En dan moet ik ook nog even serieus met  het rookworst recept gaan stoeien

Toch eens kijken of ik dit weekend nog iets kan maken.

Rookworst staat bij mij ook nog in de top 10 van todo. Ben benieuwd naar je recept ga je zelf kruiden mixen?
 
Ik houd grotendeels het recept van Bert aan, de smaak is goed maar ik ben niet tevreden over de structuur van de worst. Ook wil ik nog wat gaan experimenteren met verschillende rook methodes.

Ach, het houdt je van de straat  ;)
 
Ook nr 2 ziet er weer heerlijk uit!! Benieuwd naar je andere creaties  :)
 
Nosmo zei:
Ik houd grotendeels het recept van Bert aan, de smaak is goed maar ik ben niet tevreden over de structuur van de worst. Ook wil ik nog wat gaan experimenteren met verschillende rook methodes.

Ach, het houdt je van de straat  ;)

Staat het recept van Bert hier op het forum?


edit.... heb het al gevonden.. sorry....
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2581.0
 
Bert zei:
Nosmo zei:
Ik ben niet tevreden over de structuur van de worst.
Wat is het probleem?

Ik vind te structuur te los en te korrelig, het lijkt meer op de structuur van braadworst, er mag van mij wel wat meer "samenhang" in al moeten het ook geen knakworsten worden natuurlijk. En ze zijn me ook nog steeds te droog.
Een van de dingen die ik wil gaan proberen is het toevoegen van een farce, en ik wil ook wat gaan experimenteren met de grofheid van het deeg.

@ Boel: dit is Bert z'n draadje;  http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2581.0
 
Ik heb net 2,5 kg worst gedraaid. De helft volgens m'n eigen recept en de andere helft is Boels curryworst geworden. Ik ben benieuwd hoe de curryworst is geworden, maar ik moet nog even tot morgen wachten want dan gaan ze op de Primo.

 
Nosmo zei:
Ik vind te structuur te los en te korrelig, het lijkt meer op de structuur van braadworst, er mag van mij wel wat meer "samenhang" in al moeten het ook geen knakworsten worden natuurlijk. En ze zijn me ook nog steeds te droog.
Een van de dingen die ik wil gaan proberen is het toevoegen van een farce, en ik wil ook wat gaan experimenteren met de grofheid van het deeg.

Een farce zorgt zeker voor een betere binding.
Vocht kun je altijd 10 tot 15% toevoegen. Zeker wanneer je farce gebruikt.
Ook zit er in de meeste worstmixen meel (bloem). Dit geeft ook binding en houd vocht vast.
 
Nosmo zei:
Ik heb net 2,5 kg worst gedraaid. De helft volgens m'n eigen recept en de andere helft is Boels curryworst geworden. Ik ben benieuwd hoe de curryworst is geworden, maar ik moet nog even tot morgen wachten want dan gaan ze op de Primo.

Mooi man, leuk, ik ben erg benieuwd heb je een sampler gemaakt?
 
Vraagje, waarom het gebruik van collorosozout in deze toch min of meer verse worsten? Je gaat ze toch niet roken en/ of drogen?
 
Vuurvlieg zei:
Vraagje, waarom het gebruik van collorosozout in deze toch min of meer verse worsten? Je gaat ze toch niet roken en/ of drogen?

Alleen voor de rode vleeskleur, voor de rest is het niet noodzakelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan