BasBQ
Beef en Steak

Zit het bij mij nou allemaal tegen?

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Vandaag een lange sessie pizza bakken op de monolith. Lekker hoog opgestookt en een temperatuur op de steen van 325 graden en een stuk of 10 pizza's gebakken. Alles goed gelukt en smaakte prima. Zegt mijn buurman die op ooghoogte van de BBQ zit ik kan er doorheen kijken. En inderdaad er zat een kier van een millimeter of 4 aan de ene kant en ietsje minder aan de andere kant ook de scharnierkant zat een kier. De voorzijde sluit. Bij een graad of 250 sluit de boel weer. Nu word deze wel omgeruild, half september is het nu, maar hebben jullie ook last van dit soort dingen?
 
Dat kan gebeuren als je de bbq heel heet stookt. Het oude scharnier had daar ook last van, alleen moest je die na een paar pizza sessies opnieuw afstellen.
Met het huidige scharnier heb ik hier nog geen last van gehad.
wel fijn dat het scharnier bij het afkoelen weer wel goed sluit.
 
Ik ga eens nakijken of alles nog vastzit. Scharnieren afstellen kan erg lastig zijn. Maar meestal kom ik er wel uit.
Bedankt.
 
Er zal toch wel een beschrijving zijn hoe je het scharnier moet afstellen?!?
Dat moet je ook doen als je het vilt vervangt.
 
Ik moet dat nog even goed nalezen maar zo snel vond ik niets. Volgens mij is bij het vervangen van het vilt dit ook niet nodig. Wat klemmetjes verbuigen dacht ik maar dat zoek ik wel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan