BasBQ
Beef en Steak

Zeeuwspek&Rollade

 
 
 
 

Maus

Stoker
Berichten
461
Laatste tijd drukke tijden in huize maus. Maar van de week was er weer wat tijd. Was aan het rond neuzen in de vriezer en zag dat ik nog een mooi stuk buikspek had liggen en een rollade (die er al veel te lang lag, die had al op moeten wezen) dus deze begin van de week uitgehaald om te ontdooien.

Woensdag avond heb ik het buikspek klaar gemaakt om te in de marinade te zetten. En voor enkele daagjes te laten intrekken. Jammer genoeg vergeten foto te maken van de voorbereiding. Wel met voor hij de Q ging.
n4z9j1xyzcmj.jpg

Hier lag het stuk buikspek samen met de kant en klare rollade lekker op het rooster. Heb een stuk rookhout gebruikt van een oud wijnvat. Wat een heerlijke geur komt daar van af.
adop8cmuysykg.jpg

Halverwege de kerntempratuur.  Rollade op 72 graden kern gezet, en zeeuwspek op 75 graden kern.
67mkm2aa.jpg

Bijnaaa klaar. Dus ook maar een tijd voor een lekker biertje. Texels witbier.
au8k1r.jpg

En dan het eind resultaat.
a5b2kf.jpg

oaak85j28.jpg


Volgende keer alleen het zeeuwspek nog wat langer laten liggen in de marinade. Al met al, zeker weer geslaagd.
 
lekker lekker lekker
dat lust ik heel erg  :p
 
Wauw, ziet er goed uit Maus, volgende keer eerst je foto's 90 graden draaien voordat je ze up-load, dan krijg ik niet zo'n stijve nek :D
 
De rollade en het spek zien er allebei super uit, mooi gedaan :) ik krijg opeens zin in een BLT sandwich/stokbrood, ga gelijk ff vragen wat de wederhelft vanavond wil eten :D
 
Wil ik ook wel wat van proeven.  ;)
 
Dat is een beste maaltijd Maus. Alles ook netjes opgegaan ;-)
Ziet er smakelijk uit. Had graag even geholpen met proeven.
 
Ewald zei:
Wauw, ziet er goed uit Maus, volgende keer eerst je foto's 90 graden draaien voordat je ze up-load, dan krijg ik niet zo'n stijve nek :D
Hehe. Ja ik snap het ook niet helemaal, in mijn fotoboek stssn ze goed, maar zodra ze ge?pload zijn staan ze gedraaid. Toch maar eens een andere site gaan gebruiken.
 
Bram zei:
Dat is een beste maaltijd Maus. Alles ook netjes opgegaan ;-)
Ziet er smakelijk uit. Had graag even geholpen met proeven.
Ja bijna alles op. Maar had bijna de helft aan mijn ouders gegeven.  :)
 
Ziet er lekker ik zal ook eens in de vriezer kijken of ik een "vergeten"  stukje vlees heb liggen

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Lekkerrr jammer dat ik geen rollade en buikspek heb liggen  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan