BasBQ
Beef en Steak

WSM vs Exel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Goed.
De Pro Q frontier,daar is genoeg over te vinden. De Pro Q Exel daarin tegen lees ik een stuk minder over.
Ik had zo ongeveer de keuze gemaakt om voor een WSM te gaan. Maar nu is er toch wat twijfel ontstaan aangezien ik eigenlijks de WSM met de Frontier aan het vergelijken was. Maar er is ook nog de Exel.
Is er iemand op dit forum met een Pro Q exel?
Of iemand die er een heeft gehad of first hand ervaringen?

Kwaliteit zal Weber het winnen. Maar het is wel zo dat de Pro Q eventueel ook een hoesje krijgt,en altijd binnen en dus droog zal staan. Dus hoe weeg je dan de kwaliteit mee?.

Voordeel van de Exel is dat het eenvoudig ook te gebruiken is als een directe bbq. Voor mij een pluspunt!.

Je kan de Exel met een enkele ring gebruiken en zo de smoker kleiner maken. Zou dan minder brandstof gebruiken. Maar wat zal het verschil zijn?

Wat ik dus een beetje zoek is advies,maar dan niet vanuit het oogpunt "ik ben Weber fan,dus die is beter" Gewoon objectief. De prijs is niet echt doorslaggevend,is zo'n beetje het zelfde niveau.



 
Een tevreden gebruiker hier.

Weber betere kwaliteit? Ja en nee.
De weber is wel beter maar hoe zie je dat? Tja
Ietsje zwaarder en degelijker misschien...maar sommige delen zijn net weer even vernuftiger bij de Exel.
Het emaille zal zeker net iets beter zijn waarschijnlijk.

Grote verschil? Inderdaad de twee stackers vs 1 grote stacker.

Maar voor mij gaf het enorme prijsverschil de grootste doorslag.
In het gebruik vind ik het twee stacker principe wel ook wat handiger
(vriend heeft de WSM) maar je zal aan beide een zeer prettige smoker hebben.

Heb je het er voor over, dan de WSM
Prijs/kwaliteit van de Excel is wel stukken beter.
 
Zo in de winkel is het niet zo'n groot prijs verschil. Exel is zo'n 350 en de WSM (47cm) 380. Dus dat zal de doorslag niet geven.
Exel is wel iets groter trouwens.

 
Het verschil in grootte is wel aanzienlijk. 54 cm even uit m'n hoofd. Das volgens berekening minstens 30% grotere.

Maar er zijn nu ook aanbiedingen voor wsm's las ik. Ik denk dat je voor een smoker moet gaan die je wilt om z'n eigenschappen, de prijs is altijd wel te regelen, hetzij tweedehands of aanbiedingen etc
 
Nou...

Je moet de excel wel met de 57cm vergelijken
En dan is het 350 versus 550.

En ja alles is tweedehands en in de aanbieding te koop, maar dat geldt dan ook voor beide.

WSM wel iets beter, vs scherpe prijs/kwaliteit verhouding.
Ik had het er toen niet voor over en kon de excel voor 295 nieuw kopen
Dus keuze snel gemaakt en nog geen spijt.
 
Het gaat om de Exel-20. Deze is in doorsnede 50cm. Ik vergelijk hem met de 47cm Weber..
 
ik kan de vergelijking niet maken, ik heb de WSM 47 en ben daar helemaal tevreden over
 
De Excel is een forse stap groter dan de WSM-47 kan ik je vertellen.

Maar het leuke is dat je er al uit bent volgens mij, je geeft dat in al je antwoorden steeds weer aan.

;)
 
Ach,ergens heb ik een voorkeur. Zal ik niet ontkennen.
Het is zo dat ik beide goed heb "onderzocht" op internet. Probleem is dat iedereen best positief is over de Weber. De pro-Q is het zelfde verhaal. Minder van te vinden,maar ook wel positief. Ik hoopte op een reactie waar ik de beslissing mee kon nemen.
Maar goed,als er evenwicht in het verhaal is ga ik voor de Pro-Q. Gewoon omdat het kan..  :)
 
Mr D.J. zei:
Ach,ergens heb ik een voorkeur. Zal ik niet ontkennen.
Het is zo dat ik beide goed heb "onderzocht" op internet. Probleem is dat iedereen best positief is over de Weber. De pro-Q is het zelfde verhaal. Minder van te vinden,maar ook wel positief. Ik hoopte op een reactie waar ik de beslissing mee kon nemen.
Maar goed,als er evenwicht in het verhaal is ga ik voor de Pro-Q. Gewoon omdat het kan..  :)

Wat wil je graag horen? ;)
 
Je hebt een goede keuze gemaakt om te gaan kiezen uit deze twee!
 
Haha,bedankt...
De Pro Q Exel is besteld.. De kogel is door de kerk zeg maar.
Kan niet wachten om het te gaan gebruiken. Nu nog een paar kippetjes regelen en dan gaan we eerst de bcc maar proberen...  En dan de MOINK ballen,en dan de PP,en dan de brisket en dan en dan en dan,de lijst is al erg lang... Top forum dit..
 
BCC maak je niet op de smoker hoor, die moet gewoon heet
 
Het kan allemaal op de Exel...  :D

(om mij mag er trouwens een slotje op Leo)
 
bij deze
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan