BasBQ
Beef en Steak

Winner, winner, cola amaretto can chicken dinner

 

vjkevin88

Vuurmaker
Berichten
61
Na het zien van de vele BCC deze week, had ik zo'n trek gekregen in een kip. Hup vanmorgen naar de sligro gereden, uiteraard verdwijnt er dan meer in de kar dan enkel een kip , maargoed.

Gekozen voor een maiskip. Bij thuiskomt direct in de rub gezet en een goede zeven a acht uur laten intrekken (ik weet het geen hele nacht, maargoed de maag wilde ook wat).

Rub bestond uit:
Barbecuekruiden van notenshop
Zwarte peper
Knoflookpoeder
Paprika poeder
Bruine suiker
Vers gesneden Peterselie

Van te voren even het blikje cola in een pannetje kokend water geplaatst, zodat de cola ook warm is en verdampt tijdens het garen op de Q.

Hup kip op de chickensitter, de cola en amaretto onderin gedaan en op de Q.

IMG-20220408-WA0010.jpg


Ik kwam er later achter dat hij achterstevoren staat, maar de kip komt wel op de brommer.
IMG-20220408-WA0009.jpg



Ba 1,5 uur van de Q af en smullen maar! Zowel vrouw als kind heeft ervan zitten smikkelen.

IMG-20220408-WA0007.jpg


Er was nog wat over en dat snel "gepulled" zodat dit morgen op de boterham kan.

Als toetje een opengesneden banaan met chocolade ertussen.

Voor de eerste keer was ik niet ontevreden , vlees was goed sappig en smaakte prima. Volgende keer wat langer in de rub en beter foto's maken :).

Wel heb ik nog 1 vraag; wat doen jullie met het vel? Ik heb ergens gelezen dat ze er gaatjes in maken om de rub ook op het vlees te plaatsen.
 
Lekker chickie.
Mooi kleurtje
 
Mooi kippie, welkom bij de tokkies
 
Wel heb ik nog 1 vraag; wat doen jullie met het vel? Ik heb ergens gelezen dat ze er gaatjes in maken om de rub ook op het vlees te plaatsen.
Je kan met je vingers ruimte onder het vel maken om de rub er onder te doen .
Zelf injecteer hem een avond van te voren met rub verdund met water ,dat proef je echt terug in het witte vlees
 
Lekker kippie hoor!

Ik vind hem er wel leuk bijstaan zo.

Gefeliciteerd.
 
Mooi kleurtje! Tip; ik zou de cola amaretto lekker opdrinken en er water in doen. Proef je toch niet
 
Mooi dametje gefeliciteerd met je tokkie 🐔
 
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekker chicky. Mooi wat kleur opgedaan in de Q. Dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan