BasBQ
Beef en Steak

Wild zwijn wangetjes

Hamer

Sprokkelaar
Berichten
42
Vorig weekend een paar kilo Wild zwijn wang ingeslagen bij de Hanos. Deze staan t/m morgen in de folder voor € 8,75 ex per kilo. :)

Varkenswangen heb ik al vaker klaar gemaakt op de Bastard, zowel Iberico als normale. Wellicht wel het meest lekkere stukje vlees wat er is om lekker low en slow op de Kamado te gooien.

Zie de foto's voor het resultaat, ook mijn dochter van anderhalf genoot zichtbaar van de lekkere wangetjes!

De bereiding eigenlijk hetzelfde als met varkenswangen, low en slow zo'n 4 uurtjes op 110 graden.
Zie recept en filmpje Pitmaster X:


IMG_0670.jpg


IMG_0669.jpg


IMG_0674.jpg


IMG_0675.jpg


Na zo'n, anderhalf uur:

FC0F486D-C8F6-48CF-8C84-0C4EE289CA65.jpg


Na ruim 2 uur ingepakt:
IMG_0679.jpg


IMG_0686.jpg


IMG_0687.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit moet genieten geweest zijn, ook al om dat de kleine zo geniet.
bericht is verplaatst.
 
Die zien er lekker uit en worden ook lekker door de kleine meid gewaardeerd
 
Varkenswangen van wildzwijn heb ik nog nooit kunnen bemachtigen. Heb er al wel om gevraagd. Maar meeste geschoten wild bij ons gaan de tanden uit voor trofee. Dan blijft er weinig wang over.
Toch eens kijken of het ooit gaat lukken. Want varkenswangen vind ik erg lekker eten. Ziet er super uit. Had graag een vorkje mee geprikt.
 
Zo, dat ziet er goed uit
En wat een mooie foto van je dochter, genietend van zwijnen wangen.
Prachtig. Mooiste compliment dat er is

PS
Foto over 12, 13 jaar laten zien. Kijken wat ze er van vindt dat ze deze wangen at.
 
Varkenswangen van wildzwijn heb ik nog nooit kunnen bemachtigen. Heb er al wel om gevraagd. Maar meeste geschoten wild bij ons gaan de tanden uit voor trofee. Dan blijft er weinig wang over.
Toch eens kijken of het ooit gaat lukken. Want varkenswangen vind ik erg lekker eten. Ziet er super uit. Had graag een vorkje mee geprikt.

De Hanos heeft ze in elk geval standaard in het assortiment, op de wildafdeling. Je zou daar eens kunnen kijken.
Mocht je geen pasje hebben, volgens mij heeft elke consument nu wegens Corona toegang tot de Hanos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan