BasBQ
Beef en Steak

Wild Zwijn Rack met wat emoties

Trijsie

Kooltjesharker

Wildzwijn rack....

De fotoreportage is bedoeld om ook fotos voor de fotowedstrijd te realiseren. Bbq en emoties....

Vandaag heb ik Wild Zwijn Rack gemaakt.

Ingedrienten:
Wild Zwijn Rack vd Sligro
Braairub nummer 3 (met koffietonen, heerlijk!)
Portsaus: Rode port en vleesfond, met wat plakjes ontbijtkoek om saus dikker te maken.
Flespompoen en Pastinaak in blokjes.. (wat een pokkenwerk is dat!)
Paar heel dun gesneden plakken ontbijtkoek. (deze doe je kwartiertje in oven op 150 graden. Als ze eruit zijn kan je ze nog snel oprollen tot leuke bakjes)
TruffelRisotto (jullie weten toch wel hoe je risotto maakt toch hier????) Risotto met potje truffelpasta vd sligro erdoor.. heerlijk

Hieronder de reportage. Enjoy.

De eerste stap... groente... wat moet ik daaaaaar nu mee zit ik hier te denken......tEn jaja mijn jongste zoon noem het nu een Pikstinaak ipv Pastinaak na deze foto... zucht...
DSC_7897.jpg

DSC_7872.jpg

Uiteindelijk met een keukenmachine er maar mooie blokjes van gemaakt. Zie je zo....

Het Wild Zwijn Rack. Wat een mooi vlees.

DSC_7926.jpg

DSC_7973.jpg

In de Rub zetten:

DSC_8134.jpg

Wat een fokking lekker geur deze Rub!!

DSC_8156.jpg
DSC_8162.jpg

De Mis en Place. Die kleine blokjes ben ik een half uur mee bezig geweest.. Maar resultaat mocht er zijn. Gewoon in Gietijzer op de Egg met wat olie en heerlijk! Rechts de koekbakjes gemaakt van Ontbijtkoek.

DSC_8188.jpg

WhatsApp Image 2020-10-27 at 14.54.08.jpeg

Spelen met vuur...

DSC_8264.jpg

En toen.... begon het te spoelen.....

Maar ik vind dat echt machtig mooi. Bbqen in de regen onder een parasolletje...

DSC_8518.jpg

Mijn zoon vond het minder geslaagd..

DSC_8540.jpg

En dan het zwijn eerst direct dit keer vanwege timing met groente. Denk dat ik toch na vandaag overtuigd ben van Reverse Sear hoor. Het vlees was ondanks dat het bij 61 graden af moest nog wat taai. Heb het nog even teruggelegd zelfs (niet op foto) en toen was het wat beter..

DSC_8312.jpg
DSC_8556.jpg

DSC_8692.jpg

DSC_8762.jpg

DSC_8840.jpg

Laatst bewerkt:

Free_ltd

Gemarineerd

Heerlijke maaltijd en zalige foto's. Je hebt mensen die fotogeniek zijn en je hebt mensen die lekker kunnen koken. Mss ben jij beide wel :D

Ridevi71

BBQ Junkie

Geweldig. Ik heb weer genoten van je verslag.
Die foto met je zoon in de regen, past het werkwoord "vaderen" goed bij. 😂
En ook die laatste foto: stil aan tafel. Prachtig.

En natuurlijk een schitterende maaltijd.
Mooi man (y)

TraegerTinus

Pitmaster

Haha, met plezier gelezen/gekeken. Leuk en lekker

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

tensefountain1

Kooltjesharker

Echt hele mooie foto's!
Vlees ziet er ook heerlijk uit. Zelf al enkele keren varkensrack gemaakt van het friese wroetvarken weet de benaming ff niet maar die smaakt ook echt super.
Wild Zwijn ga ik zeker nog een smaken als ik dit zo zie 😍

Robdijn

Kooltjesharker

Er komen steeds meer prachtige foto's bij! Ziet er uit als een heerlijke maaltijd 👌🏻🐗

@rno

Gemarineerd

Lekker geduldig bezig geweest en genieten van het aansteken 😉

ziet er goed uit

Bram1981

Kooltjesharker

Fantastisch weer Trijsie. Leuk om te lezen. Pikstinaak... Dat moeten de kiddos hier niet lezen. Horen we dat weer tot na de lockdown...

Trijsie

Kooltjesharker

Thnx all voor de feedback. Mijn meissie fotografeert graag zoals jullie zien. Leer je veel van. Mag ook soms aan haar ding zitten.... camera... that is.. :)

ga zo een reportage posten vd pulled pork van vorig weekend. Die vond ik eigenlijk nog mooier

Bram

Gerijpt

Mooie run Trijs. Wildzwijn hebben wie hier nog niet aan het bot gehad. Zal eens kijken of we de ribben eens kunnen bewaren. Wel heb ik de zelfde stukken vlees zonder bot nog in de vriezer. En idd reverse sear is echt aan te raden. De vetrand kan dan ook mooi smelten.
Je hebt iig geen camera vrees zijn weer leuke plaatjes geworden.

Patrckk

Vuurmaker

Prima reportage foto's zijn vast door iemand gemaakt met wat kennis ;)

Lekker stukje vlees zo, mogen toch weer blij zijn met het wild seizoen :)

Jet

Gemarineerd

Grappige reportage maar truffel risotto in een bakje van ontbijtkoek😮🤔 dat is niet iets wat ikzelf zou doen

Marcozld

Stoker

Met ontzettend veel plezier dit topic doorgenomen. Misschien wel de beste tot nu toe ;-).
Grz.

Bovenaan Onderaan