BasBQ
Beef en Steak

WiFi Thermometer

 
 

freaky-d

Tondelzoeker
Berichten
12
Ik gebruik sinds bijna 2 jaar een Weber Igrill 2 als thermometer, maar had hier steeds het probleem dat het signaal niet tot binnen in huis geraakt (+-8m).
Nu heb ik vorige week per ongeluk mijn probes beschadigd en bij het zoeken naar vervangprobes was ik aan het denken dat ik misschien beter ineens een nieuwe thermometer kan koper die ook overweg kan met WiFi.

Mijn eisen zijn de volgende
  • Wifi connectiviteit
  • Min 4 probes (2 amb, 2 food)
Wat ik al heb gevonden;
  • GrillEye Pro + WiFi
    • Positief: Goedkoop, ruim voldoende probes (8), duidelijke app
    • Negatief: Niet vochtbestendig, wisselende reviews ivm verliezen signaal
  • Thermoworks Signals
    • Positief: Bewezen kwaliteit, groot display, mogelijkheid tot later aansluiten fan (heb pellet grill, dus voorlopig niet van belang)
    • Negatief: Duurste van de selectie!
  • FireBoard 2
    • Positief: Waterbestendig, groot display, nog 2 extra probes mogelijk (6), mogelijkheid tot later aansluiten fan (heb pellet grill, dus voorlopig niet van belang)
    • Negatief: Duur, nog vrij nieuw dus weinig gebruikerservaringen
Kan er iemand nog andere argumenten geven of heeft er iemand misschien nog andere ideeën?
 
Je hebt ook nog de inkbird iBBQ-4T. Kost 80-100 euro, heeft wifi en BT dacht ik. Geen ervaring verder met het apparaat, maar heb ook de weber Igrill 2 die ik eigenlijk wel wil vervangen vanwege dezelfde reden. Thermoworks is heel mooi ding, maar vind hem wat te duur voor wat hij doet zonder blower (gewoon een wifi thermometer)
 
En als we dan toch eisen stellen.. een die een kamado blower heeft :p
Fireboss 500?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
En als we dan toch eisen stellen.. een die een kamado blower heeft :p
Fireboss 500?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Blower is geen vereiste voor mij aangezien ik een oklahoma en een pellet grill heb.
En 400€ voor een thermometer krijg ik zelfs aan mezelf niet verkocht, laat staan de vrouw. :rolleyes:
 
ikzelf heb de signals (icm met de Billows) en ben er heel tevreden van.

Ook de reactiviteit van de fabrikant is fantastisch, zijn ook actief op de facebookgroep en reageren snel.
Momenteel zijn ze bezig met een nieuwe app te maken met cloud functionaliteit.
momenteel draai ik die beta app en dit is een grote vooruitgang.
Wekelijks zijn er trouwens updates en kleine foutjes die verbeterd worden.

Deze is trouwens ook (spat/regen) waterdicht (zelfde pluspunt als de firebord).
 

Maakt het qua prijs misschien interessanter.

wow dat is aanzienlijk betere prijs dan 300 euro die ze in Nederland vragen. Ik zou niet verbaasd zijn als hij alsnog gewoon direct uit Engeland komt :)
Ik heb hem maar direct besteld. De weber igrill is op zich een prima thermometer, maar dat bluetooth bereik is maar vervelend
 

Maakt het qua prijs misschien interessanter.

Nu wordt het wel een heel moeilijke beslissing.

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Thermoworks signals 4 en Fireboard 2?
 
ups stond vanmorgen voor de deur. Zeer snel geleverd vanuit UK. Heb er even mee gespeeld en hij werkt best fijn. Ook duidelijk leesbaar. Enige nadeel os dat hij geleverd met UK plug 😬
65763EBC-B2BE-4752-8D9E-370625501970.jpeg
9D589882-7E32-4DC3-8E4A-73C8EA0FD9B5.jpeg
 
Mooi, das inderdaad snel.

Volgens mij zijn zelfs die je in NL koopt met UK plug, alleen hoef je niet los te kopen.
Dan snap ik het prijsverschil niet, want 100 euro verschil is toch echt te gortig.
Laat staan als je de billows nog er bij besteld. Heb die nu maar gelaten voor wat het is. Misschien dat ik hem later nog een keer aanschaf. Zal hem naar mijn zus sturen, die woont in london. Is iets goedkoper dan de express delivery van ups (25 pond verzendkosten), mja dan heb je hem wel snel.
 
als je zo een nieuwe adapter zou kopen ipv een verloopstuk wel opletten met de voltages en stromen, dit ding heeft namelijk usb-C stekkers, ook belangrijk als je ooit de billows er bij zou nemen.
 
als je zo een nieuwe adapter zou kopen ipv een verloopstuk wel opletten met de voltages en stromen, dit ding heeft namelijk usb-C stekkers, ook belangrijk als je ooit de billows er bij zou nemen.

Ik overweeg ook om er 1 te bestellen. Waar koop je een verloopstuk? Aangezien ze nu een korting verrekenen met kortingscode TEMP-20 is het helemaal interessant. Ik moet geen gepruts met voltages en stromen, in de toekomst mogelijk ook een billows erbij.
 
Ik overweeg ook om er 1 te bestellen. Waar koop je een verloopstuk? Aangezien ze nu een korting verrekenen met kortingscode TEMP-20 is het helemaal interessant. Ik moet geen gepruts met voltages en stromen, in de toekomst mogelijk ook een billows erbij.

je moet niet perse een verloopstuk kopen, je kan evengoed een oplader gebruiken die geschikt is voor USB-C

eerste hit in google ("USB-C Oplader") gaf DIT.

De lokale gsm/electronica winkel in je buurt zal je waarschijnlijk ook kunnen helpen maar waarschijnlijk ook €€€€
 
@Stijn @REpping let op met welke USB-c adapter je koopt. USB-C is qua standaard redelijk breed als het om stroom en spanning aankomt. Telefoons gebruiken naar mijn weten standaard 5v. Daarin heb je nog de supercharge laders, die kunnen hogere stromen en dus meer vermogen lever (5v 3A in het geval van die samsung lader).
Dan heb je de laptopladers die vaak 20V leveren.
Nou heb je nog de lader van de signals, deze levert 12V. Verwacht dat voor het opladen een gewone telefoonoplader waarschijnlijk ook werkt, maar ben bang dat 5V waarschijnlijk te laag is voor de Billows.
 
Nou heb je nog de lader van de signals, deze levert 12V. Verwacht dat voor het opladen een gewone telefoonoplader waarschijnlijk ook werkt, maar ben bang dat 5V waarschijnlijk te laag is voor de Billows.

daar heb ik inderdaad niet op gelet dat dat die billows 12V nodig heeft.
Het is wel zo dat een USB-C lader "intelligent" is, de lader die mijn telefoon zat kan bv zowel 5V als 10V laden op diverse stroomsterktes.

belangrijkste is eigenlijk dat je kijkt welke spanning je nodig hebt, en dat je lader die ook aan kan.
Normaalgezien communiceert het toestel met de lader om de correcte spanning en stroom te krijgen.
 
De billows werkt inderdaad op 12v, en ik denk niet dat daar power delivery Electronica inzit (zoals in een telefoon). Maw, de billows en signals werken op 12v en volgen niet de usb-c standaard, ze gebruiken gewoon de kabel voor hun eigen implementatie. Je zal er dus een echte 12v lader aan moeten hangen, 5v zal niet zo veel doen vrees ik.
 
Ik heb deze combi met billows nu ook in gebruik. Een beetje wennen met de instellingen in vergelijking met een Igril die gemaakt is voor nitwits.

Is er een manier om continu de temperatuur in beeld te hebben anders dan de app te openen? Bijvoorbeeld dmv een widget?

Daarnaast wat problemen met de temperatuur. Ik had voor een stuk picanha de temperatuur op 120 graden staan. Eerst de Q op temperatuur gebracht, hierna pas de billows aangesloten. Zodra de billows begon te blazen liep de temperatuur veel te hoog op.
Kan zijn door de combinatie met fire up houtskool (zachte houtskool) en dat je de billows niet voor een relatief korte sessie moet gebruiken.

Ik zie op Facebook gebruikers die een deel van de fan afgeplakt hebben...
 
Ik heb deze combi met billows nu ook in gebruik. Een beetje wennen met de instellingen in vergelijking met een Igril die gemaakt is voor nitwits.

Is er een manier om continu de temperatuur in beeld te hebben anders dan de app te openen? Bijvoorbeeld dmv een widget?

Daarnaast wat problemen met de temperatuur. Ik had voor een stuk picanha de temperatuur op 120 graden staan. Eerst de Q op temperatuur gebracht, hierna pas de billows aangesloten. Zodra de billows begon te blazen liep de temperatuur veel te hoog op.
Kan zijn door de combinatie met fire up houtskool (zachte houtskool) en dat je de billows niet voor een relatief korte sessie moet gebruiken.

Ik zie op Facebook gebruikers die een deel van de fan afgeplakt hebben...

het is vooral belangrijk dat je je daisy wheel zo ver mogelijk nijpt.
Das is het afplakken van de billows niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan