BasBQ
Beef en Steak

When in France...

 
 

Michiel84

Sprokkelaar
Berichten
27
Weer iets Frans vandaag. Overal in de supermarkten hier zie je Basse-Côte à griller. Dunne bijna twee centimeter dikke steaks. Amerikanen noemen het geloof ik Chuck steak. Omdat ik van vorige vakanties weet dat een verkeerd gegrilde Basse-Côte de structuur van een Engelse wellington laars kan hebben, heb ik het vandaag iets anders gedaan. Aangezien ik op vakantie ben en alleen m’n WSM bij me heb, moest ik wel een beetje improviseren.

Ik ben gegaan voor de reverse sear methode, ondanks het feit dat het vlees hier eigenlijk te dun voor is. Maar ik dacht dat wanneer ik het vlees eerst tot de 30 graden zou brengen op een smoker van 100/110 graden, het vet alvast wat zou smelten en dit de ‘kauwbaarheid’ van het vlees ten goede zou komen.

Omdat me dit ook wel een goede leek voor de fotowedstrijd, heb ik de waterbak gevuld met Frans bier:
76A55E46-8C84-4DEB-B938-9871DD904E62.jpeg
Daarna de Basse-Côte erop (110 graden) tot een kerntemperatuur van 30 graden:
B5221911-3DE6-4E65-8346-36E82273AEE6.jpeg
AC454B8A-0080-46B1-909F-EF2BC8F5176D.jpeg

Vervolgens het vuur opgestookt en het vlees direct boven de kolen afgegrild:
BC98D079-46AC-4EBE-A6EC-F523B027C6D7.jpeg

Eindresultaat met bleu d’auvergne, zelfgemaakte pastasalade en een Frans stokbrood (en bier natuurlijk niet vergeten):
3EC8AD23-E325-4389-B324-C8804445D353.jpeg

Was weer goed 💪
 
Mooi geworden zo
En geen laars geworden
 
Weer iets Frans vandaag. Overal in de supermarkten hier zie je Basse-Côte à griller. Dunne bijna twee centimeter dikke steaks. Amerikanen noemen het geloof ik Chuck steak.

voor zo ver ik weet is de chuck de ganse "schouder" van de koe.
De Fransen delen dit stuk nog in oa, basse cote, paleron, ...
 
Heerlijk en simpel en een mooi plaatje van de plank , succes met de wedstrijd.
 
Kronenbourgh, lekker koude vakantie pils, zalig!

Tot met je smoker en dan grillen... heerlijke plaatjes zo!
 
Ziet er lekker uit.
Succes met de fotowedstrijd
 
"Slechts" een WSM mee op de camping.... het blijft behelpen


Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Je kan in je wsm waarschijnlijk een stuk of 4 WGA 's kwijt? Is de vrouw, en de kinderen ook tevreden

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Lust ik wel!
 
Mjammie!! Heerlijk! En vooral creatief met de stukke vlees.. chapau! En natuurlijk een hele fijne vakantie! Hier geschreven van een camping in nederland “helaas” behelpen mt een gloesnieuwe (gas) ahum bbq
7b561d4b252340c63639b0b40b58e7a4.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo dan. Prullen op vakantie kan altijd nog
Lekker de WSM mee. En slim bedacht om zo nog even lekker te kunnen grillen. Vlees ziet er goed uit. Heerlijke plaatjes. Dat zal zeker smullen geweest zijn
 
Mooie plank met lekkers geworden(y)fijne vakantie nog maar dat zal wel lukken.
 
lekker hoor. grillen op een wsm gaat best goed inderdaad.
knap dat je dat ding meeneemt op vakantie 💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan