BasBQ
Beef en Steak

"Westland" firewalk

 
 

koef

Kooltjesharker
Berichten
127
Op verzoek plaats ik hier het recept van de Westland firewalk, deze rub heb ik geprobeerd na te maken van de "Jamaican firewalk". Het is aardig gelukt en zelf vind ik het wat frisser smaken , dat komt denk ik door de verse ingredienten.


2011-05-01 10.43.23 by koevermans, on Flickr


3,5 eetlepel ruwe rietsuiker
2 eetlepel gemalen zeezout
2 eetlepels grof gemalen zwarte peper
2 eetlepels paprikapoeder
1 eetlepel gemberpoeder
2 theelepel uien poeder
2 theelepels knoflookpoeder
2 theelepels gemalen habanero?s (gedroogd!)
2 theelepel kaneel
1,5 theelepel piment
 
Bedankt voor het delen, waar is het allemaal lekker op?
 
ziet er veelbelovend uit, bij welk vlees gebruik jij hem het liefste voor?
 
Bedankt voor het recept.
En volgens mij smaakt het lekker op kip,varkensvlees en vis.
 
Ik doe deze rub vooral op varkens vlees (ribben en pp) maar ook op kip is deze lekker.
 
Dank je wel Koef, ik begon hem al te missen ;) Erg lekkere rub op kip, wel pittig.
 
Dank voor het posten. Hij gaat naar Evernote!
 
Ja, vooral dat weinig geld is leuk als je hem niet zo vaak gebruikt. Ik heb zelf en Stockli, die zijn al gauw rond de ?119 en voor het aantal keren dat ik hem per jaar gebruik had ik zeker die andere gekocht als ik daar toen tegenaan was gelopen.

In een oven op 60-70?C met de deur een stukje open kan trouwens ook hoor, zijn ze in een nachtje ook droog.
 
Leo zei:
Mike v R zei:
noskos zei:
En mocht je je eigen pepers willen drogen, ik ben pas geleden een goedkope droger (dehydrator) tegengekomen. Deze heeft niet zo gek veel mogelijkheden maar voor dit soort spul werkt het prima : http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr435cb-droogautomaat-vlees-fruit-groenten-etc-p-70482562.html
Dat is wel een leuk drogertje.

voor weinig geld

Ze hebben alleen wel een beetje weinig vertrouwen in hun waren, want ze bevelen een rookmelder aan als "meebesteller" ;)

 
Deze rub is hier al de standaard sins ik deze site gevonden heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan