BasBQ
Beef en Steak

Welke platesetter?

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
594
Vandaag is mijn Auplex kamado XL binnengekomen en wil er nog een platesetter bij. Nu valt die van BGE (ruim) buiten mijn budget, maar ben op de volgende gestuit via het web: http://www.mycooker.nl/product/1243001/Plate_setter_Large_Plus.aspx. Ik weet echter niet of bij de maatvoering van Mycooker de Large Plus overeenkomt met XL (23") van Auplex, maar die vraag heb ik inmiddels bij hen neergelegd.
In Nederland is dit volgens mij de goedkoopste optie in deze maat die ik kan vinden.

Nu heb ik ook contact gehad met Celine van AuplexKamado.com en kan ik het volgende bestellen en binnen ca. twee weken in huis hebben (uit het mailcontact):
Pizza Stones A( for 23 1/2") AU-PZ380
7.8USD/PCS

Heat Deflectors for 21''
9.6USD/PCS

elevator For 23.5"
3.8USD/PCS

12" Pizza shovel
12.4USD/PCS

One of each, Shipping cost from china to Netherlands is 75USD
Total will be 108.6USD

If send payment by paypal will add 5USD
Total will be 113.6USD


Ondanks de hoge verzendkoksten lijkt het alsof ik via AuplexKamado.com goedkoper uit ben (al weet ik niet of ik daar nog invoerrechten en BTW over moet betalen). Ik zou ook eventueel meer kunnen bestellen, de verzendkosten worden dan herberekend. Goederen die stuk aankomen, worden opnieuw verzonden is mij ook toegezegd.

Ze hebben alleen geen heat deflector speciaal voor de XL (23") en Mycooker misschien wel.

Edit: net teruggebeld door Mycooker. Waarschijnlijk te klein, maar wordt vanavond even nagemeten.

Dan heb ik dus eigenlijk de volgende vragen waar iemand hopelijk een antwoord op kan geven:
-Moet er op bovenstaande bestelling ook invoerrechten en BTW worden betaald (ik vermoed zelf van wel....)?
-Zijn er mensen die evt. ook dingen willen mee bestellen (wellicht te ambitieus, is nog in onderzoekende fase)?
-Weet iemand een ander (betaalbaar) alternatief dan bovenstaande?
-Is er iemand met een Auplex die zijn ervaring met de XL icm platesetter wil delen?

Alvast bedankt! 
 
Dus een BGE platesetter van ?95 valt ruim buiten budget, maar een bestelling van ruim $113 gaat wel lukken?  ;)

Als je op zoek bent naar El Cheapo oplossingen voor een deflector, dan kun je in NL ook terecht bij de Hanos (wellicht ook de blokker) voor bijvoorbeeld een RVS dienblad. Met een klein beetje moeite en een klein metaalboortje zet je daar een paar schroeven in en dan heb je voor een euro of 13 ook een deflector. En aan de bovenkant nog hol ook, dus dan is het gelijk een opvangschaal.
 
stupid.gif


http://www.bbqgenootschap.nl/forum/materiaal/druipbak-voor-bge-l/
 
$113 is altijd nog minder dan ?95  B-), maar snap je punt.
Was overigens ook in de veronderstelling dat ik een X-large moest hebben a ?129,-

Misschien moet ik dat plan om spullen uit China te laten komen, maar laten varen en gaan voor de elevator voor 23" kamado van HBG Trading (a ?25,-) icm de large heat deflector van Auplexkamado.nl (a ?41,)-. Ben ik voor ?65,- klaar en kan ik dit weekend hopelijk aan de slag.


 
El Fumarole zei:
Dus een BGE platesetter van ?95 valt ruim buiten budget, maar een bestelling van ruim $113 gaat wel lukken?  ;)

Als je op zoek bent naar El Cheapo oplossingen voor een deflector, dan kun je in NL ook terecht bij de Hanos (wellicht ook de blokker) voor bijvoorbeeld een RVS dienblad. Met een klein beetje moeite en een klein metaalboortje zet je daar een paar schroeven in en dan heb je voor een euro of 13 ook een deflector. En aan de bovenkant nog hol ook, dus dan is het gelijk een opvangschaal.
Briljant bedacht :)

Dit weekend hoop ik mijn Auplex Kamado L op te halen, en ik ben ook op zoek naar accessoires. De goedkoopste platesetter die ik kon vinden is bij auplexkamado.nl en kost 34,95. Wellicht kunnen zij ook XL-versies leveren van de spullen?

Als je zelf nog goede deals tegenkomt ergens houd ik me aanbevolen overigens, wellicht kan er samen ingekocht worden.
 
jokop zei:
Misschien moet ik dat plan om spullen uit China te laten komen, maar laten varen en gaan voor de elevator voor 23" kamado van HBG Trading (a ?25,-) icm de large heat deflector van Auplexkamado.nl (a ?41,)-. Ben ik voor ?65,- klaar en kan ik dit weekend hopelijk aan de slag.
Wat is het nut van die elevator? Waarom niet alleen een platesetter/deflector?
 
Op die elevator komt het rooster.
 
Ah, nu snap ik wat je bedoeld  :blush:

Die elevator zit er inderdaad bij, bij auplexkamado.nl, maar die is voor een large. De stangetjes zijn daarvan 42,7 cm, wat betekent dat de elevator er bij mijn kamado (XL) in zou vallen. Vandaar die losse elevator bij HBG-trading.

Denk inmiddels dat ik voor deze ga in extra large van Fuego: http://www.fuegobbq.nl/fuego-plate-setter.html. Twee rookplankjes erbij en hij wordt gratis verzonden.  :)
En als elevator maar eerst een roosterverhoger als dit waarbij ik de pootjes op de platesetter zet:
DSC01947bsr3-453x270.JPG
 
Ik heb vandaag bij de wit in Schijndel een plate setter gehaald! Ook voor de auplex xl en deze past perfect!
Het betreft de grill dome indirect cooking rack van 37,50. Hierbij heb ik een waterpan van cadac gekocht van ruim 30cm, deze was 9 euro.
Is ook via de webshop te bestellen!
 
Charcoal zei:
Ik heb vandaag bij de wit in Schijndel een plate setter gehaald! Ook voor de auplex xl en deze past perfect!
Het betreft de grill dome indirect cooking rack van 37,50. Hierbij heb ik een waterpan van cadac gekocht van ruim 30cm, deze was 9 euro.
Is ook via de webshop te bestellen!

Bedankt zeg! En kun je misschien een foto posten van de indirecte set-up, met een waterpan van 30cm doorsnede lijkt me het oppervlak wat klein. Maar ik kan het mis hebben.
 
Hierbij wat plaatjes!
Ik heb zelf nog een pizzasteen ergens  :-O van 32 cm. Als ik die heb gevonden dan is er nog 3 cm ruimte tussen de vuurring. Lijkt mij een mooie afstand.






 
Duidelijker kan niet, dank je. Die schaal kan dan ook als heat deflector gebruikt worden bij hoge temperaturen bij het bakken van pizza's?
 
Het is wel heel leuk om met die voordelige materialen hetzelfde effect te krijgen dan met de dure kant en klare accessoires.
 
Ja, dat probeer ik ook. Alleen minder succesvol. Maar goed, ik spring ook van de hak op de tak met m'n idee?n  :-O

Nu heb ik dit weer in m'n hoofd:
Pizzacraft-perfecte-pizzasteen.jpg


De 'Pizzacraft-perfecte-pizzasteen' voor zowel heat deflector (op de vuurring) als pizzasteen op verhoogd rooster (zonder heat deflector op de vuurring).
Iemand een idee of dit mogelijk is?

Edit:
Twee van deze 'Pizzacraft ronde pizzastenen' (a?18,90 p.s.) van 38 cm is een goedkopere oplossing...(hak op de tak)
pc0001-120x80.jpg
 
Krijg je dan nog wel voldoende circulatie? Door de omvang van die steen blijft er niet veel ruimte over.
 
Dat denk ik wel, onderstaande foto's zijn van een maat van me. Hij heeft ook een XL en geeft aan dat het met de Auplex Large Platesetter (diameter van 35 cm.) wel hard gaat aan de randen.

IMG-20141027-WA0009.jpg

IMG-20141027-WA0005.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan