BasBQ
Beef en Steak

Welke hitte bestendige verf?

Voor mijn T style smoker zat ik te denken aan Motip? Die had je zelf wellicht ook al gevonden, ben benieuwd of het iets is. Ik heb Motip regelmatig gebruikt voor mijn auto / velgen goed spul.
 
Ik las op een duits forum over een zelfgemaakte verf met grafietpoeder en terpentijn en nog een bestanddeel ... zou volgens de maker/het forumlid het beste en tevens het goedkoopste zijn wat er is ..

Ik kan het momenteel niet terugvinden maar zodra het recept opduikt stuur ik het met plezier door !


Groeten,

Steve
 
Ik heb vandaag bij de Karwei Stove & BBQ Enamel gekocht, ieder product zegt dat het tot 650 graden gaat. Dit spul schijnt ook roest tegen te gaan en is een primer in een. Het is van het merk Rust-Oleum, 11,95 per bus van 400ml. Ik heb nog niets gespoten dat gaat waarschijnlijk dit weekend gebeuren, ik laat je dan meer weten
 
Een goede hitte bestendige verg is bijvoorbeeld een brantho korux 3in1. In vele kleuren te leveren en hittebestendig.
 
richard0501 zei:
dat kan ik eens proberen, heb het allebei op mijn werk, het derde misschien lijnolie?
spuitbussenverf is mijn laatste optie, wil graag gewoon verf om tussen de naadjes te laten lopen.

Ja lijnolie , dat was het mogelijks wel.

Ik denk dat de lijnolie en het poeder samen in een pot moeten zonder vermengen en dan 24 uur laten staan dan zakt het poeder in de lijnolie ..zoiets heb ik gelezen, verder geen idee meer en ik kan maar nergens het bericht terugvinden.

Groet,

Steve
 
Houtskool zei:
Ik heb vandaag bij de Karwei Stove & BBQ Enamel gekocht, ieder product zegt dat het tot 650 graden gaat. Dit spul schijnt ook roest tegen te gaan en is een primer in een. Het is van het merk Rust-Oleum, 11,95 per bus van 400ml. Ik heb nog niets gespoten dat gaat waarschijnlijk dit weekend gebeuren, ik laat je dan meer weten

Ondertussen al gespoten en ingebrand? Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen...
 
Zeker, tijdens het spuiten lijkt het net of hij niet goed zwart is, beetje doorzichtig grijzig maar dit trekt weg zodra die droogt. Ik heb er tot nu toe goede ervaringen mee, ook bij hogere temperaturen blijft ie goed zitten en hij is inmiddels goed ingebrand, zie mijn topic. Ik heb 3 bussen gebruikt voor de T style smoker 
 
steve zei:
Ik las op een duits forum over een zelfgemaakte verf met grafietpoeder en terpentijn en nog een bestanddeel ... zou volgens de maker/het forumlid het beste en tevens het goedkoopste zijn wat er is ..

Ik kan het momenteel niet terugvinden maar zodra het recept opduikt stuur ik het met plezier door !


Groeten,

Steve
hallo even een vraag heeft u al een idee of deze verf werkt ik krijg van de week een smoker die roestig is die ga ik schuren en dan zou ik deze verf willen gebruiken
 
Hallo,

Het recept voor eigen brouwsel kan k nergens terugvinden. Het www is dan ook onnormaal groot ?.. maar verf heb ik ondertussen gevonden en ook gebruikt.

Rust o leum , zwart , tot 750 graden hittebestendig. Zeer makkelijk te spuiten zonder verdunner en in 3 lagen een perfect resultaat.
Bestelling gedaan via online shop en 1 dag later was de verf er al.

Een aanrader en op zich niet zo duur. 1 liter gebruikt voor de reverse en 3 lagen gespoten.

20160228_110132_zpsraudz6uf.jpg


 
ikzelf heb Hittebestendige lak van Motip gebruikt. Heel goed schudden voor gebruik!

540.jpg
 
Rust o leum is ook olie en benzinebestendig. Denk ik
toch.😊
 
Review:
https://www.youtube.com/watch?v=h7oBCJjokmM

Dus voor het mooie. alles kaal schuren.
beginnen met de Flat white primer flameproof (mat wit) -SP118- Deze primer mag niet drogen voor het aanbrengen
van de gekleurde lak. Het is belangrijk om alle lagen in een sessie van maximaal 1 uur aan te brengen met steeds
5 ? 10 minuten tussen de lagen, afhankelijk van de omstandigheden.
dan de kleur. in de meeste gevallen zwart, Flat black flameproof (mat zwart) -SP102-
en dan als afwerking blanke lak Satin clear flameproof (blanke lak) -SP115- (notitie: alleen gebruik voor uitlaat)
dus niet de Blanke lak -SP145- (notitie: alleen gebruik voor motorblok) die kan maar tot 288 graden.

ben je dus wel 3x16,55- kwijt maar daar heb je weer jaaaaaaren plezier van!!

 
Denk niet dat je het hele vat per keer met ??n spuitbus gaat redden.
Minimaal twee spuitbussen per keer kom je al gauw op zes keer 16,55 euro a totaal op 99,30 euro.
Wordt het wel erg prijzig!
 
Ik heb voor mijn ton 2 bussen gebruikt, maar als ik het zou kunnen overdoen zou ik er nog een bus meer voor gebruikt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan