BasBQ
Beef en Steak

Welke BBQ saus

 
 

Nicks85

Vuurmaker
Berichten
78
Probleempje.... maandag ga ik st.Louis style spareribs maken. Helaas te laat om NOSKOS zijn BBQ saus in huis te halen. Wat zou een alternatief kunnen zijn uit de plaatselijke Albert Heijn? Iemand tips?
 
Probleempje.... maandag ga ik st.Louis style spareribs maken. Helaas te laat om NOSKOS zijn BBQ saus in huis te halen. Wat zou een alternatief kunnen zijn uit de plaatselijke Albert Heijn? Iemand tips?

ik ben fan van de Black Jack smokey bbq. Hoe die met basten is durf ik niet te zeggen.
 
Gewoon zelf maken....Noskos heeft ook recepten op z'n site staan. Zijn goed te doen!
 
wat bernardQ zegt: zelf maken. is echt super lekker
 
Zelf maken wil ik ook nog eens proberen, maat het is vaak iets van dit iets van dat waardoor een de kast vol komt te staan met potjes
 
basis is meestal
  • tomatenketchup
  • bruine suiker
  • ui
  • knoflook
  • azijn
  • stroop
  • mosterd
  • Worcestershiresaus
  • olie
  • peper en zout
zuur/zoet/ zelf experimentieren met kruiden /sappen pepers kan maar kijk eens op zelf maken de meeste ingrediënten heb je standaard in huis meestal.
azijn kun je ook mee spelen appel/frambozen/balsamico /
 
Zelf maken wil ik ook nog eens proberen, maat het is vaak iets van dit iets van dat waardoor een de kast vol komt te staan met potjes
Nee joh. En je zal,in de loop van de tijd toch wel een verzameling opbouwen. En niet elk recept Is heilig. Het mooie van zelf maken Is dat je er een twist naar eigen smaak aan kan geven.
Dit Is een mooie basis saus

Redelijk standaard ingrediënten waarvan je er waarschijnlijk al een hoop heb. De ingrediënten die je niet heb kan je gewoon kopen want komen vaak terug in recepten.

En sommige kan je vervangen of weglaten
Rum kan ook sherry of whisky zijn. Of niets
Voor de mosterd pak je gewoon degene die je hebt staan
Molasses Is hier Zeeuwse keuken stroop, wat ook op de pannenkoeken gaat
Heb je geen piment en liquid smoke, jammer dan. Gewoon weglaten.

Dan heb je nu een behoorlijk basis. Voeg daar smaken aan toe die je lekker vind als je wil. Wat extra knoflookpoeder, een deel ketchup vervangen voor hela curry, een scheut sriracha saus voor de pit. Het Is jou feest.

En geloof me, als je dan nog eens ribben maakt, smeer er 1 in met je eigen saus, en die andere met een supermarkt bbq saus. Laat ff weten welke het lekkerst is
 
Gewoon zelf maken....Noskos heeft ook recepten op z'n site staan. Zijn goed te doen!
Heerlijke basis saus ik maak hem ook veel maar hij is op z'n lekkrerst als ie een paar weekjes mag rijpen en dat red je helaas niet voor maandag
 
Ridevi71 +1, en inderdaad benieuwd naar de uitslag van de homemade vs supermarkt test.

Ik zelf hou niet van liquid smoke, en vind het ook niet nodig om dat in je bbq saus te hebben, het vlees is meestal al rokerige genoeg van zichzelf
 
Black Jack smokey bbq.
Yep, erg lekker. Officieel: Remia Black Jack Smokey BBQ.
Nog steeds favoriet hier.
1589291004498.png

De Whiskey variant is ook prima, net wat je prefereerd.
1589291232005.png


Ik maak zelf mn sauzen niet, moet ik mega veel in huis halen om er vervolgens maar eetlepeltjes van in te doen etc. kan ik t net zo goed kopen.

Misschien vind je dit ook nog leuk om te kijken/lezen:

Haha, wel grappig dit ik zeg dat de smokey bbq whisky prima is, en vervolgens een link geef waar hij een 3/10 krijgt van een topchef.
Afin, je begint wel te begrijpen dat iedereen zijn eigen favoriet kent..
Grate Goods heeft ook nog een mooi assortiment.
 
De makro heeft rimbo spareribs marinade lekker om 30min voor tijd mee in te smeren ze favo momenteel
 
Tja, wat is lekker?
Blijft toch een kwestie van smaak, wij hebben lang de Sweet baby ray sauzen gebruikt maar je wilt ook wel eens wat anders.
Die van Noskos heeft wat meer pit (ook lekker) maar het ligt er ook wel aan waar je hem voor gebruikt maar uiteindelijk wil je toch het vlees proeven en niet de saus, sommigen overdrijven het zo en gooien die saus er zo dik op terwijl je vlees met wat peper en zout véél lekkerder zou smaken maar zoals gezegd 't een kwestie van smaak.
 
Wij hebben nog niet veel verschillende sauzen geprobeerd, echter hier is tot op heden de KC Original Pitmaster erg lekker van American Stockyard.
 
Wij gebruiken maar zelden BBQ saus.
Sweet Baby Ray's, de gewone, zoals hierboven afgebeeld vinden wij niet lekker
Ik/Wij vinden De Blues Hog sauzen erg lekker, ik ken ze nie allemaal van smaak
Ik meng altijd de Blues Hog original BBQ sauce met wat van de Blues Hog red Tennessee sauce en doe daar nog wat frambozenjam bij
De champions blend vind ik niet bijzonder.
En inderdaad smaken verschillen sterk, en normaals wij gebruiken maar heel weinig (commerciele) BBQ sauzen
 
Wij vinden deze van santa Maria erg lekker. Maar verkoopt de appie helaas niet meer. Groothandel zoals de Sligro wel.
3EBCF812-102F-4ECB-9F14-E2B903D182DE.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan