BasBQ
Beef en Steak

Welke 15 inch kamado

hjbrokers

Tondelzoeker
Berichten
19
Ben er wel uit dat ik de overstap wil maken naar een Kamado.. Wilde eerst voor het Aldi ei van 13" gaan, maar die is misschien toch net wat te klein. Wordt dus toch een 15 inch.

Voor mijn budget zie ik nu 4 opties:
Van Patton bij Leen Bakker voor €229
No name bij Kwantum voor €225
Inferno bij Hornback voor €199
Grill Guru Compact bij Hornbach voor €269

Ik denk dat het haast allemaal uit dezelfde fabriek komt. Volgens mij allemaal klei, allemaal dezelfde afmetingen. Maar wat moet je dan kiezen? Grill Guru is een gevestigde naam.. maar je betaald er ook €70 meer voor. Accessoires boeien me niet zo, komt toch een gietijzeren pannetje in als lekbak en heat deflector.

Dan voor de kwantum gaan?? Handig die pootjes, maar hij gaat denk ik toch in een buitenmeubel(tje)

Dan toch voor de allergoedkoopste??

Heeft iemand tips of ervaringen?
 
Helaas hjbrokers, ikmheb hiermgeen enkele ervaring mee,.
 
Let wel even op dat de maat 15 inch slaat op de kamado maat en niet het grill oppervlak. Bij de patton wordt hier ook al over geklaagd in de reviews.
De grill roosters zijn bij de kleine allemaal 33-34 cm. Daarnaast moet je goed kijken wat je er allemaal bij krijgt. Lijkt er sterk op dat de grill guru wel geleverd wordt met heat deflector op basis van de foto's.

Verder lijkt het inderdaad sterk dat het allemaal dezelfde kamado's zijn. Verschil zal met name ook in de QC in de fabriek zitten en misschien ook wel service van de winkel. Toevallig gisteren even het topic over de grill guru nagelezen van de AH actie. Daar kwamen toch veel klachten van mensen die beschadigde kamado hadden ontvangen en uiteindelijk moesten stoeien met de service van grill guru zelf ipv dat ze met AH iets moesten regelen. Reden was dat ze een tegoedbon hadden gekocht. hier
 
  • Leuk
Waarderingen: MACS
Ik ben tevreden met de Patton. Maar bepaalde accessoires zijn lastig te verkrijgen. Daar zul je denk ik met andere 15inch kamado's tegenaan lopen. Ik heb klein beetje spijt dat ik voor de formaat heb gekozen. Alhoewel het niet anders kon ivm ruimte gebrek.😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan