BasBQ
Beef en Steak

Weber

Dick de Jong

Sprokkelaar
Berichten
28
3 jaar geleden een mooie weber premium 57 cm gekocht en nog steeds heel tevreden hiermee. Persoonlijk vind ik het echt een fantastische bbq met een aantal kleine minpunten. Als ik weer een weber zou kopen dan zou ik de volgende punten standaard veranderd zien hebben.

1: Stabiliteit, ik zou liever een weber hebben die uitgevoerd is op 4 poten ipv 3.
2: Zijtafel, wat zou het gaaf zijn als er een soort van zijtafel aan de grill word vastgemaakt, denk dat het nu niet mogelijk is vanwege stabiliteit.
3: Probegat, ik moet nu mijn 2 probes tussen de deksel en bbq doen, wat doet dat met me dure smoke probes?

Wie weet is op dit forum iemand van weber aanwezig??? :)

Maar goed de reden waarom ik dit bericht op het forum plaats is het volgende:

Voor mijn low en slow sessies kan ik behalve de standaard opstelling (de snake-methode en deze werkt overigens best goed) het volgende aanschaffen:

1: Bij vuur en rook kan je de zogenaamde Slow n Sear bestellen, deze hebben ze nog niet voorradig en dat kan nog even duren.
2: Bij de vuurbroeders kan je een difuserplate kopen zoals ongeveer nu standaard bij de weber geleverd word.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende, heeft iemand van deze forum weleens het verschil gemeten tussen de slow en sear en eventueel de difuserplate die weber standaard meelevert. Ik ben wel benieuwd hoe de brandtijd is van de dezelfde hoeveelheid houtskool van hetzelfde merk zou zijn. Op verschillende youtube kanalen krijg je weliswaar een bepaald idee maar welke houtskool is gebruikt en hoeveel?

Kortom is er iemand op dit forum die een weber heb staan met zowel een slow n sear als de nieuwe difuserplate van weber die dit eventueel kan testen?
 
Dag Dick,
Mijn oude W47 is inderdaad stabieler dan mijn nieuwe W57.

Voor de S&S. Zie onderstaande link

Op je vraag mbt de delta tussen S&S en de diffuserplate kan ik je helaas geen behoorlijk antwoord geven.
 
De stabiliteit is wel een dingetje. Maar vier poten geeft nog meer instabiliteit. Kijk maar naar een tafel met vier poten op een terras, die wiebelt zeker.
Er is wel een tafelblad voor je weber.

5F6921CD-D1CE-4736-AB0F-971FD2AB74EE.png
 
Een driepoot staat altijd stabiel, het gammele komt gewoon vanuit het onderstel zelf. Vrij grote toleranties toegepast. Je kan de poten met parkers vastzetten, dat scheelt al iets. Je hebt ook een luxere uitvoering met een zijtafel. Weet niet of dat onderstel ook los te krijgen is maar die lijkt me stabieler.
 
Stabiliteit van de Weber met drie poten is nooit een succes geweest alhoewel de wat oudere typen wel wat steviger op de pootjes stonden dan wat er nu te koop is.
Dat is ook o.a. een van de reden dat ik nu geen Weber meer heb aangeschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan