BasBQ
Beef en Steak

Waterbuffel tri tip

Marcdepark

Stoker
Berichten
302
Hallo allemaal,

Heb een mooie tri tip liggen die ik as zaterdagavond wil bbqen. Lekker als snack bij een goeie pot bier met de mannen .

De tri tip die ik heb is een waterbuffel tri tip. Wilde deze in eerste instantie “brisket style” low n slow maken alleen lijkt dit stuk vlees daar gewoonweg te mager voor. Wel zit de vetcap er nog op maar ben bang dat het desondanks te droog wordt..
Daarom denk ik dat het beter is om een bereiding a la picanha aan te houden.

Wieowie kan me van advies voorzien, bbq temperatuur, kerntemperatuur, hoe lang van te voren in de rub zetten, enz....

Ps. Heb de beef rub van (onze) noskos al klaar staan, lijkt me een mooie kans deze eens te proberen

f2f5d4223439a1e0921f0a656a26454d.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Had er nog nooit van gehoord, maar google leert me dat ik daar zeker ook eens achteraan moet.
 
Sowieso vetkap laten zitten. En zou hem ook als picanha bereiden als tie net zo mager is
 
Bedankt voor de tips.

Ik ga voor de noskos beef rub en dan de picanha bereiding.

Ben benieuwd, mocht het nog lukken om foto’s te maken dan volgen die zeker nog!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die smaakte goed! Nog een chimichurri er bij gemaakt.
Met een cornet smoked on the side

7d650799605e5616f626bd62411b496b.jpg


Had ook nog buffelgehakt, daar “boink” balls van gemaakt. Gevuld met buffelmozzarella, ook een geslaagde combi
69fd72693092e9c6215f16f82ab25164.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Na jouw post al eens rap rap zitten zoeken hoe ik aan buffel kan geraken, maar in BE nog niet echt iets in de buurt gevonden.
 
Ziet er echt zalig uit Marc! Ik begrijp dat dit heerlijk is zo maar ik denk dat het als brisket of pastrami ook super lekker zou kunnen zijn... ik stel voor dat je dat eens gaat proberen en mij dan even belt.
 
Ziet er echt zalig uit Marc! Ik begrijp dat dit heerlijk is zo maar ik denk dat het als brisket of pastrami ook super lekker zou kunnen zijn... ik stel voor dat je dat eens gaat proberen en mij dan even belt.
Hoi Sander,
Bedankt!
Mijn bedoeling was in eerste instantie ook om deze als brisket te bereiden maar daar is het gewoonweg te mager vlees voor, pastrami weet ik niet?
Ik zal je bellen als ik daar aan ga beginnen 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan