BasBQ
Beef en Steak

Wat is dit voor een BBQ/Grill?

Marelli

Tondelzoeker
Berichten
8
Onlangs heb ik een niet-te-tillen zware gietijzeren grill gevonden. De kolen moeten m.i. aan de zijkant er in. Verder begrijp ik er niet veel van. Op de zijkant staat "Iron Cors". Er lijken wat onderdelen te missen, of niet?
zie foto's

Wie weet wat dit is en hoe die te gebruiken is?

IMG_6114D.jpeg


IMG_6113D.jpeg


IMG_6112D.jpeg
 
Mooi ding. Heb je ook een foto van de volledige grill van de voor en zijkant.
 
Wat je ziet op de foto's is wat ik heb. Het spit heb ik niet. De langwerpige grilplaten (1 schuinstaand op de foto) passen nergens goed in, want te lang. Op de eerste foto zie je onderin een rechthoekig gat met 2 steunpinnen. Geen idee wat daar moet zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Niet bekend maar de tips waarmee hij in gebruik genomen kan worden zijn al gegeven lijkt me: kolen in de zijkanten en een spit regelen voor in het midden. Waar de grilplaat dan gebruikt kan worden weet ik niet. Past die ook niet boven op die kolenmanden? Erg gaaf ding inderdaad, nooit iets dergelijks gezien. Hij kan wel wat liefde gebruiken :)
 
Past die plaat niet op de bodem als je 'm door dat gat aan de zijkant schuift? Mooi ding hoor...... heet stoken, afborstelen met een staalborstel en insmeren met lijnolie dan is 'ie weer prachtig (y)
 
zoals al eerder gezegd: kolen aan de zijkant, spit in het midden

die losliggende grillplaat, is dat niet gewoon een aslade die je door die rechthoekige opening in de bbq schuift?
 
Gaaf apparaat! Niet alleen loei en loei zwaar zoals ik het zie, ook nog eens lekker groot!
Ik sluit mij aan bij @Ridevi71 , lijkt de aslade te zijn met die pin als handvat.
 
Die plaat schuif je inderdaad van onder erin. Je hebt op de 1ste foto nog een onderdeel liggen rechtsonder. Hoe ziet dat eruit als je hem volledig op de foto zet.

En zoals al gevraagd, kan je foto maken van het zijaanzicht?

Ik denk dat je een goede steak fiorentina hierop kan maken. Of een lam of geit met het spit
 
Sorry alles 2x of 3x dubbel, ik krijg ze niet bewerkt

die 2 te lange grilplaten kan ik nergens plaatsen. De Alu druipbak past wel in de onderste gaten. Nu het spit nog opduikelen
 
Hmm ik zie dat je uit Noord-veluwe komt. Dat maakt het voor mij helaas niet echt interessant om ff te komen kijken .. ik vind zulke dingen gewoon echt heel tof hahašŸ˜‚
 
Op de zijkant staat al afgebeeld waarvoor hij is. :) Dus eigenlijk dat had je kunnen weten. Leuk spul, even flink googlen op alle namen die je erop ziet staan. misschien dat je dan wat meer info vind.
 
Ik heb dit soort uitvoeringen wel eens gezien op kerstmarkten. Twee bakken aan de zijkanten voor hout.
Daarna aan de binnenzijde zalm op plank gespijkerd. (flammenlachs).

Verder een gaaf en stevig stuk gietwerk. Ik zou hem netjes (laten) stralen en conserveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan