BasBQ
Beef en Steak

Warmgerookte zalm op de WSM

 
 

Gummiebeer

Vuurmaker
Berichten
73
Bewust in de asbak omdat ik alweer DE foto ben vergeten. Toch wou ik het jullie niet onthouden.
Een zalm zijde met huid van de Nettorama in de aanbieding. Zag er mooi uit dus meegenomen.
Eerst de zalmzijde bestrooid met zeezout en een uur in de koelkast laten liggen. Daarna afgespoeld, droog gemaakt en terug in de koelkast voor 2 uur.
De WSM op 88 graden gebracht (moet ik nog zeggen dat een WSM super stabiel blijft? 🥳) en de zalm ondertussen bestrooid met versgemalen peper, takjes dille en schijfjes citroen.
Zalm eerst 10 minuten op het rooster en daarna gerookt met eiken voor een uurtje. Bij kerntemperatuur van 55 graden eraf gehaald. Samen met wat mosterd dille saus was dit erg goed te doen! Zalm was supermals dus dit komt vaker op het menu! 🤤
ADFD9EDD-A358-4673-922E-D0F251A3AF66.jpeg

5622D239-E26E-408F-80CD-8DAF055C1298.jpeg
 
Warm gerookt zalm is ook hier een favoriet. Uur roken met eiken vind ik heftig. Ik ben het roken nog aan het uitproberen.
 
Zo die zalm ziet er ff lekker uit 🥰 gelukkig heb je deze foto's geplaatst (y) dat zal genieten zijn geweest, het is nog vroeg maar zou daar nu ook wel trek in hebben 🤭
 
Zo’n asbak mag hier gerust op tafel gezet worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan