BasBQ
Beef en Steak

Wapenstilstand: Lazy Arrosticini

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Vandaag in België 11 november, en dat betekend een feestdag, met name 'Wapenstilstand'. Ik had onlangs toen de covid-maatregelen soepeler waren, een blok van 2100gr arrosticini's meegebacht van bij de groothandel om dit eens buit te maken als wat vrienden thuis waren. Dat zijn 100 stokjes van 21gr.

Simpel gezegd heb ik ze gekocht als arrosticini's, maar het zijn gewoon souvlaki's. De Italianen noemen het anders dan de Grieken.

Vermits het lam is en maar 3 maanden houdbaar in de vriezer, moest ik toch een manier vinden om er vanaf te geraken. 100st voor 2 volwassenen en een kind van 9 jaar is wat veel. Dus had ik met de vrienden waarmee ik het normaal zou opeten, de afspraak gemaakt om een walk-in te doen. Ikke dus bakken waarbij zij het gewoon konden afhalen.

Dus nog rap een marinade gemaakt op z'n grieks met gemalen ajuin, olijfolie, citroensap, peper en zout en nog wat provencaalse kruiden erbij. Was dik in orde.

Vanwaar de 'lazy'. Awel, ik heb ze zo gekocht en dus niet zelf gemaakt 🤣 Deze keer ook niet op de kamado Joe, maar wel op de gasBBQ. Gewoon omdat ik dan die klemroosters kon gebruiken dat echt wel welkom is voor zo mini stokjes. Anders zou ik me onnozel draaien daaraan.

Al bij al was iedereen tevreden en ik zat nog een maandje binnen de 3 maanden invriezen. Heb nog een aantal van die dingetjes liggen en dus moet ik telkens iets verzinnen om te zorgen dat ik het uiteindelijk niet moet weg gooien.

IMG_0051.jpeg


IMG_0053.jpeg


IMG_0056.jpeg


IMG_0058.jpeg


IMG_0059.jpeg


IMG_0061.jpeg


IMG_0062.jpeg
 
Lekker. Als je over hebt mag je wel wat langs brengen. 😋😉
 
Mooie run. Dit lijkt me een heerlijk bordje zo. En mooi om eens een gasser aan het werk te zien. Die zien we maar zelden hier.
Had graag een portie afgehaald
 
Mooie run. Dit lijkt me een heerlijk bordje zo. En mooi om eens een gasser aan het werk te zien. Die zien we maar zelden hier.
Had graag een portie afgehaald
Veel zie je niet. Gisteren gemerkt dat ik de lamp anders moet gaan hangen, want door de deksels heb ik te weinig licht. :ROFLMAO:
 
Prachtige stokjes en mooie bestemmingen gegeven. Netjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
heeele lekkere stokjes heb je daar
had graag ook ff komen afhalen. man, deze zien er goed uit zeg.
 
Jammer dat ze niet overal zo te vinden zijn. Ooit bij de Renmans bij ons in de buurt er 200 besteld en was €180 kwijt. Bij een beenhouwer in Lanaken betaal je iets meer dan €40 per 100 stuks. Net op die zijn site gekeken, en bij hem zijn ze zelfs 40gr/st. Die ik gisteren had waren 20gr/st.

Volgende keer mijn familie in Lanaken ze laten halen en in kleinere porties laten invriezen zodat ik ze dan kan meenemen naar huis in een koelbox zodat ze niet ontdooien.
 
Wow, dat ziet er prima uit. Bij welke groothandel had je het gekocht?
 
Wow, dat ziet er prima uit. Bij welke groothandel had je het gekocht?

Deze blok had ik zien liggen bij Carmans-Van Zon. Is een groothandel in België. Totaal geen idee meer wat ik hiervoor betaald heb, omdat ik nog heel veel andere dingen had. Zij hebben 3 vestigingen waarvan 2 heel uitgebreid zijn, maar degene die kort bij mij ligt, heeft niet zo heel veel liggen. Is gewoon een frigo in de Van Zon vestiging. Dus moet je bij Carmans bestellen en dan kan je het op die vestiging afhalen. Maar ik zie liever mijn vlees als ik het koop.
 
Ziet er goed uit
Heeft een hoop draaien gescheeld zo 👍🏻

Dat is waar. Vroeger had ik zo een groot ding en was nog makkelijker, maar die blijkt verdwenen te zijn. Deze dingetjes zijn handig voor zulke stokjes en worstjes. Gisteren kreeg ik er 10 per roostertje gestoken, maar waren er die er 29 kwamen afhalen. Dus nog 9 apart en vervelende is dat die gasBBQ niet overal even heet is. Dus heel achteraan gaat het veel rapper. Dus is wel een beetje opletten dan :D

Een vriend van me heeft zo een speciale souvlaki-bbq. Is een meter lang en iets van 10 of 15cm breed.
Zo eentje ongeveer (want hij heeft hem door zijn leerlingen laten lassen), en dat maakt het makkelijk om ze te draaien omdat de stokjes niet boven de kolen zitten. https://www.giemmespoleto.com/fr/barbecue/306-barbecue-per-arrosticini-inox.html

Maar voor de luie mens, bestaat die ook automatisch :D: https://spiedini.nl/webshop/spiedini-auto-bbq-40-pakket/
 
Deze blok had ik zien liggen bij Carmans-Van Zon. Is een groothandel in België. Totaal geen idee meer wat ik hiervoor betaald heb, omdat ik nog heel veel andere dingen had. Zij hebben 3 vestigingen waarvan 2 heel uitgebreid zijn, maar degene die kort bij mij ligt, heeft niet zo heel veel liggen. Is gewoon een frigo in de Van Zon vestiging. Dus moet je bij Carmans bestellen en dan kan je het op die vestiging afhalen. Maar ik zie liever mijn vlees als ik het koop.

Bedankt, Ik ga eens op zoek.
 
Altijd heerlijk vlees op een spiesje!
De Japaners hebben ook zo'n stokjes gerechtje, Yakitori.
Daar bestaan ook specifieke grilletjes voor, ik zie dat ze die zelfs bij Vuurenrook verkopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan