BasBQ
Beef en Steak

Wagyu Short Ribs

Marcdepark

Stoker
Berichten
302
In deze quarantaine tijd vond ik dat ik mezelf best wel eens mocht trakteren op een wat duurder stukje vlees.
Bij bbquality 1,4 kg wagyu short ribs besteld.

Nu vraag ik me af of er iemand een recept/bereidingswijze heeft, ben niet van plan om er behalve zout en peper veel kruiden op te doen. Wil de smaak van het vlees behouden zeg maar.

Daarnaast low and slow met wat rookhout denk ik.

Wieowie heeft er tips voor mij?
Hoor het graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er staat genoeg op dit forum en zeker op het www
Zoek eens zou ik zeggen. Inspiratie genoeg
 
Ik zou zeggen: licht peper en zout (of alleen zout). De bbq op 110 graden indirect met lekker wat eikenhout ofzo. En dan een uurtje of 8-9 afhankelijk van de grootte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
5142be96858f1e096f281dfd4a4885cb.jpg


Voor low n slow gegaan met alleen wat peper en zout. Super gelukt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er geslaagd uit zeg! Maar ja wagyu flat ribs, hoe kan dat mis gaan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Dat ziet er geslaagd uit zeg! Maar ja wagyu flat ribs, hoe kan dat mis gaan?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedankt!
En ja, het klopt dat je zegt “hoe kan dat mis gaan”, alleen is het een wat duurder stukje vlees wat ik toch echt niet wilde verpesten. Vandaar de vraag naar wat advies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt!
En ja, het klopt dat je zegt “hoe kan dat mis gaan”, alleen is het een wat duurder stukje vlees wat ik toch echt niet wilde verpesten. Vandaar de vraag naar wat advies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat snap ik heel goed, ik bedoelde ook meer dat wagyu altijd heerlijk is. Ik heb ze zelf ook een keer gehad en ze waren heerlijk maar ik moet wel zeggen dat grain fed black angus zeker net zo goed is voor de helft van de prijs ongeveer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dat snap ik heel goed, ik bedoelde ook meer dat wagyu altijd heerlijk is. Ik heb ze zelf ook een keer gehad en ze waren heerlijk maar ik moet wel zeggen dat grain fed black angus zeker net zo goed is voor de helft van de prijs ongeveer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Die staan binnenkort op het programma


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Haha jij doet ook die rare volgorde die ik heb gedaan. Mijn eerste flat ribs waren wagyu, daarna grain fed black angus en laatst Ierse sherwood en die laatste kreeg ik op de een of andere manier niet echt fallofthebone zegmaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Haha jij doet ook die rare volgorde die ik heb gedaan. Mijn eerste flat ribs waren wagyu, daarna grain fed black angus en laatst Ierse sherwood en die laatste kreeg ik op de een of andere manier niet echt fallofthebone zegmaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dat is ook een van de leuke dingen van bbqen. Lekker een beetje spelen met vuur en dingen uitproberen, heerlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan