BasBQ
Beef en Steak

Wachten duurt lang, Ribs & Burgers

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedemiddag allemaal,

Gisteren een iberico rib uit de vriezer getrokken en het gehakt wat nog in de koelkast lag voor de chili con carne, gebruikt om 2 beste hamburgers van in elkaar te beuken.
Runder gehakt. 1 ei , paneermeel en BBQ saus. Kneden en 2 burgers van een 240 gram ofzo.

Moeten ook wel groot zijn ivm de enorme Italiaanse bollen die ze hier alleen op zaterdag op de markt hebben....

Spareribs ingesmeerd met een mengsel van appelstroop en ketjap.
Verhoudingen: flinke schep appelstroop en een mooie klots ketjap. Warm maken, proeven, beetje meer dit of dat tot je het zelf lekker vind.

Ik kwam hierop na gesprek met goede klant van mij die vroeger op het slachthuis had gewerkt, een echte vakman met oog veur smaak, ik vertrouwde hem blindelings, dus hoppa.

Muj doen mien jonge, is leckur.
Zo gezegd zo gedaan.

Sparerib ingesmeerd en alles de koelkast in.

Nu op het wonder wat WGA heet, wordt vervolgd...
81d8004df97872f5fe39f390b674b76f.jpg
32f194fa47c18c7f0fa6a07f5d51acf8.jpg
bcf794d0d175c8894c8264e2ebd733cc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

#update
Ik word GEEEEEKKKKKK, Kijk dan wat een zaligheid
721a53c72dcbff2dac314465fb1a7afc.jpg


Met het enige echte bier. Heineken in den bryunen flesch.
a4f158ff1696d4db2296bc26fc7326c4.jpg


17.45 spareribs klaar, die zijn al op
f5bc29c8cb6a926975e3ccb098bf30bd.jpg
1b22a4f063cfdbfde19473b763a8907f.jpg


Extra kolen in de starter voor de hamburgers zo dadelijk

Keteltje al mooi op temperatuur
3fa9669649b48430614a5667ff72102f.jpg


Zo, burgertje ook weggewerkt. Lekker.
2e burger niet aan toe gekomen..... vrouwlief aan het werk dus ik dacht, mooi 2 voor tinus. Nou mooi niet dus. Buikje vol.
dbfeda43488fb18747fd323b092832c7.jpg


Conclusie, appelstroop/ketjap mengsel op sparerib is een blijvertje.

Burger was lekker genoeg, wel eens lekkerder gehad maar dat ligt denk ik meer aan mijn kruidenmengsel, volgende keer toch maar half half gehakt.

Al met al leuke knooidag gehad.

Fijn weekend allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Met het enige echte bier. Heineken in den bryunen flesch.
a4f158ff1696d4db2296bc26fc7326c4.jpg


Je ribbels zien er fantastisch uit maar een kleine correctie betreffende Heineken is wel op z'n plaats ;)
Zonder over smaak te twisten is het slechts pils :cool:
 
Je ribbels zien er fantastisch uit maar een kleine correctie betreffende Heineken is wel op z'n plaats ;)
Zonder over smaak te twisten is het slechts pils :cool:
Hahahah, pils mag toch alleen pils heten met boven gisting? (Of net andersom) buiten dat om, hij drinkt prima weg

Oja, net ff gegoogeld:

Pils is dus altijd een bier, maar bier is niet altijd een pils.

Voor mij niet belangrijk, voornamelijk gebruikt om stukken weg te spoelen als ik weer eens niet kan wachten met netjes kleine stukjes kauwen

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Lekker aan het BBQ-en geweest Tinus. En ribs op de WGA maken lijkt mij ook wel een mooie uitdaging. Burger ziet er goed uit. Ik had me niet laten kennen en die laatste gewoon opgegeten
 
Lekker aan het BBQ-en geweest Tinus. En ribs op de WGA maken lijkt mij ook wel een mooie uitdaging. Burger ziet er goed uit. Ik had me niet laten kennen en die laatste gewoon opgegeten
Eens met dat laatste. Amen en altijd plus 1 🤣
 
Lekker aan het BBQ-en geweest Tinus. En ribs op de WGA maken lijkt mij ook wel een mooie uitdaging. Burger ziet er goed uit. Ik had me niet laten kennen en die laatste gewoon opgegeten
emoji41.png
Eens met dat laatste. Amen en altijd plus 1 🤣
Dan heb je zo'n geweldige smaak qua eten en kom je met zoiets te drinken aan....... 😂😂😂😂

Ziet er heerlijk uit
Er is altijd de overtreffende trap. Het had ook Dommelsch kunnen zijn. Of Oranjeboom, dat hadden ze vroeger bij ons in de voetbalkantine. Men bleef niet alleen weg vanweg het voetbal niveau, zullen we maar zeggen.
 
Eens met dat laatste. Amen en altijd plus 1
Ter verdediging... kinderen hadden ook nog pizza gemaakt die papa ook moest proeven, .... pff heb er nu nog last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ter verdediging... kinderen hadden ook nog pizza gemaakt die papa ook moest proeven, .... pff heb er nu nog last van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Maar even iets nemen om te laxeren dan 🤣
 
Eens met dat laatste. Amen en altijd plus 1

Er is altijd de overtreffende trap. Het had ook Dommelsch kunnen zijn. Of Oranjeboom, dat hadden ze vroeger bij ons in de voetbalkantine. Men bleef niet alleen weg vanweg het voetbal niveau, zullen we maar zeggen.
Oranjeboom.. foi. Schonken ze vroeger in de plaatselijke foute discotheek... nee dat trok ik zelfs niet



Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Begint dit topic met een heerlijk gerecht, en na het lezen van de laatste comments blijft "oranjeboom" hangen :confused:

Dus maar even terug naar boven gescrolled.
Ziet er heerlijk uit. Die combinatie appelstroop ketjap ga ik onthouden.
Thnx Tinus
 
Begint dit topic met een heerlijk gerecht, en na het lezen van de laatste comments blijft "oranjeboom" hangen :confused:

Dus maar even terug naar boven gescrolled.
Ziet er heerlijk uit. Die combinatie appelstroop ketjap ga ik onthouden.
Thnx Tinus
Haha, ja. Je hebt gelijk.

Ik zou zeggen, proberen maarrrr. Dagje in die marinade en tijdens het garen af en toe lekker er in kwasten. Jummie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Lekker gekookt Tinus!

PS Pils is juist van lage en gekoelde gisting... veel andere bieren juist weer van hoge gisting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan