BasBQ
Beef en Steak

Waar ben ik aan begonnen...

 

roelduyss

Kooltjesharker
Berichten
197
Binnenkort is de bedrijfsbbq van mijn nieuwe werk. Ze hebben daar al door dat ik iets met een Q doe dus driemaal raden wie de nieuwe pitmaster is.

Ze willen wat anders dan de prefab pakketten...

Het is een Amerikaanse stijl bbq waarbij iedereen spullen meeneemt. Ik mag het vlees doen, aangezien dat iets te veel voor mij alleen is heeft de baas al aangegeven dat de zaak me ondersteund daar in. Op 1 voorwaarde: niet al te duur(daar valt het 1 en ander af).

Ik krijg de dag er voor vrij om.spul voor te bereiden...

Ik heb twee 57 webers tot mijn beschikking. 1 kan alleen maar hoog en snel ivm ontbreken van lucht toevoer regeling....

1 collega neemt 4 kg Javaanse ribbetjes mee (naar zijn oma's recept). De rest is aan mij. Ik ga voor ongeveer 500 gr vlees pp...

Ik zit te denken aan:

Beenham (dag ervoor roken en in de middag afronden)
Zalm op plank
Spiff burgers
Moink
En ik zoek nog een tokkie die makkelijk te doen is. De bedoeling is namelijk dat ik ook nog wat tijd heb voor mijn nieuwe collega's...

Is misschien een kippie sat? een idee? Het moet niet al te fancy worden (wat de boer niet kent....) en ik denk dat een chicken fattie niet door iedereen gewenst is, daarom een sat? als "vertrouwd"

Wat is jullie idee...

Het gaat om tussen de 20 en 30 man (en 10% vrouw)

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
Je kan allemaal twee stokjes danbras sat? doen. Lekker kleine stukjes snijden van de kippendij. Is niet duur.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 
Ik zou de beenham vervangen door PP, en deze een dag vtv klaarmaken. Het is tenslotte American BBQ...
500gr vlees pp lijkt me wat veel, zeker als een collega zorgt voor ribs.

Om verder zelf wat rust te hebben zou ik Kippedijen of drumsticks nemen in een mooie rub en deze indirect te leggen op de Weber zonder regeling. Kolen in het midden, kip rond het vuur, rookhout en deksel erop en een half uur laten gaan. Eventueel nog een sausje erop.

Met zalm erbij (voor 30man) wordt het geen low-budget-BBQ...

Succes!
 
joethesmoker zei:
Je kan allemaal twee stokjes danbras sat? doen. Lekker kleine stukjes snijden van de kippendij. Is niet duur.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Das ook een idee... Hmmm ander idee, ik heb 4 grote metalen spiezen van ongeveer een 40 cm lang met een handige "afschuif" ring. (https://www.londenshop.nl/bbq-spiesen-met-afschuifring-4-st.html)

Wat als ik deze nou vol zet met danbras sat? en die in bak afschuif. Kan iedereen daaruit scheppen en heb ik minder draai werk.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
Ceriel zei:
Ik zou de beenham vervangen door PP, en deze een dag vtv klaarmaken. Het is tenslotte American BBQ...
500gr vlees pp lijkt me wat veel, zeker als een collega zorgt voor ribs.

Om verder zelf wat rust te hebben zou ik Kippedijen of drumsticks nemen in een mooie rub en deze indirect te leggen op de Weber zonder regeling. Kolen in het midden, kip rond het vuur, rookhout en deksel erop en een half uur laten gaan. Eventueel nog een sausje erop.

Met zalm erbij (voor 30man) wordt het geen low-budget-BBQ...

Succes!
Mini platte ribs ;) geen ketting... Pp is gelijk zoveel  waardoor ik imo iets anders moet laten vallen. en heb een beetje rekening te houden met mijn  islamitische collega's (aantal Moink zonder spek ;)

Bij inventaris kwam ik er achter dat er maar een gelimiteerd aantal collega's vis eters zijn (6 of 7) incl directeur, daarom wil ik maar beperkt zalm Neerzetten (ongeveer 800 a 900 gr totaal - meer planken heb ik ook niet)

Tis ee puzzel ;)

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
 
Helemaal eens mer Ceriel.
Ik zou zorgen dat je op de avond zelf niet al te veel hoeft te doen. Dus pp en/ of ribs zijn goed te doen. Je kan ook nog beercan chickens doen heb je ook biet echt omkijken naar. Een BBQ erbij zou dan wel handig zijn omdat je ook nog met die javaanse ribs zit.
Succes in ieder geval, je zal in ieder geval in de smaak vallen bij je nieuwe collega's!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
500 gram vlees pp? En dan nog spareribs en nog salades, saus en stokbrood? Dat is echt wel heel erg veel. Ik ben een grote eter, eet geen bijgerechten, en zelfs dan is 500 gr vlees echt veel.
Als je geen pp kunt maken, denk dan aan pulled beef? Voordeel is dat je dat thuis kunt doen, hoef je op locatie alleen op te warmen en op broodjes uit te serveren. Legt gelijk een flinke bodem.
 
De 500 gr was inclusief de Javaanse vlees ribbetjes (zijn geen spare ribs), das dus een beetje fors gerekend?

Toch maar eens gaan kijken voor een pulled...

Het nadeel is: ik heb ze mijn beenham al eens laten proeven en die moet erbij :)

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
lastig! Succes in ieder geval. Lastig met een gemixt gezelschap!

Voor een gemixt gezelfschap rekenen slagers en magazines vaak met 200 gram per persoon vlees/vis en dan nog stokbrood, salades, drank etc.
Dus als je gemiddeld 250 gram neemt heb je ' denk ik'  genoeg.

Wellicht ook wat lekkers op de bbq voor de vegatariers?



 
Terug
Bovenaan Onderaan