BasBQ
Beef en Steak

Vraag: voorgaren mogelijk?

kamphuisbert

Kooltjesharker
Berichten
129
Beste forumleden,

Over enkele weken ga ik een weekend erop uit met de vriendengroep en vanwege een verloren EK poule moet ik in dat weekend een BBQ organiseren. Nu is het een redelijk grote groep (10 á 12 man) en een redelijk kleine barbecue die ik meeneem (Weber 47cm). Een BBQ met speklapjes, worstjes, hamburgers, etcetera is natuurlijk mogelijk, maar ik wil het iets minder standaard en wat culinairder aanpakken.

Het plan is om 1 of 2 dagen van te voren thuis 3 of 4 kleine gerechten te preparen en te garen, om deze vervolgens in het weekend enkel op de barbecue af te grillen c.q. op te warmen. Denk aan kippenvleugeltjes, moink balls, yakitori, o.i.d. (tips welkom).

Mijn vraag aan jullie; is het qua versheid, smaakbehoud, sappigheid, enzovoorts een goed plan of is het door het garen, terugkoelen en dagen later weer opwarmen niet aan te bevelen?
 
Spareribs zou ik voorgaren en de laatste fase daar doen. Yakitori/sate kan prima ter plekke.
Buikspek kun je ook goed voorgaren en daarna in plakken snijden en afgrillen.
MOINK balls zijn prima voor te garen, samen met gepofte aardappelen of aardappels voor een Aardappelsalade..
Kipvleugels zou ik ter plekke doen, wordt anders snel droog.

Op tijd beginnen en lekker de tijd nemen..
 
Thanks voor de tips! Nog even een keuze maken van welke 3 gerechten gemaakt worden, maar fijn om de bevestiging te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan