BasBQ
Beef en Steak

Vraag mbt zelfbouw buitenkeuken

 
 

henkman

Vuurmaker
Berichten
50
Gisteren mijn nieuwe bbq ( paton inferno 21 ich ) gekregen en hoewel hij nu mooi in zijn nestje staat ben ik al druk aan het nadenken om een mooi meubel te maken. Ik heb al een idee in mijn hoofd waar ik de bbq in het midden op een tegel en keramische voetjes wil zetten. Het meubel wel maken van Douglas hout van 22 dik, ik vraag me alleen of of dit stevig genoeg is om de bbq op te zetten of kan ik voor dit deel beter balken nemen?

Ik ben benieuwd hoe andere dit gegaan hebben...
556584a1201e31aa1090a822d2a83198.jpg


Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Mijn bastard large staat nu sinds vorig jaar augustus op douglas planken van 22mm. Gaat prima, ze buigen niet (iig niet zichtbaar) door.
20200828_203315.jpg
 
Dat doorbuigen hangt van de dikte van het hout, de overspanning en de opleg af. Ik ga mijn kamado 120 kg plus ook op douglas plaatsen. Hoe dik weet ik nu nog niet maar dat zal tussen de 22 en 25mm worden. Bij mij wordt de overspanning ongeveer 70 cm.
Dus ik verwacht geen probleem.
 
Dank voor de tips, ik had ook voor 22mm Douglas en de overspanning is niet al twee groot dus ga weer vanuit dat het goed gaat komen.. wordt vervolgd

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Ik heb inmiddels een begin gemaakt een zit nu met een vraag. De kamado komt op het lage deel te staan maar ik twijfel waarop.. en flinke tegel alleen lijkt mij niet goed ivm de hitte. Op internet zag ik een laag nest voor een bge large: https://www.greeneggtotaal.nl/produ...vj9KLtsQzqk6Y5PKU3k0PpKSIfOfY1X8aAoT1EALw_wcB

Ook zag ik keramische voetjes voor een primo: https://buitenlevenshop.nl/product/primo-keramische-voeten-oval-xl-400-lg-300-jr-200/

Zijn deze dingen universeel zodat ze ook voor mijn patton kunnen of niet?

Andere tips voor een oplossing zijn natuurlijk altijd welkom.

86a6ab39faa5f099dcb393385302db4a.jpg
fb3ca136334816321c3d7897002428e4.jpg


Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan