BasBQ
Beef en Steak

Voorafje II

willyowinki

Stoker
Berichten
325
Na Voorafje I van April waag ik me aan deze no II en dat precies in de asperge tijd.  Want asperges zijn nu tegen een heel redelijke tot kleine prijs te koop dus dat wordt weer volop genieten,mensen.
Dit receptje kost,evenals het vorige,heel weinig tijd en je hoeft geen culinair genie te zijn zo eenvoudig te maken is het.
Koop asperges zoveel als je wilt en laat bij voorkeur die dikke maar liggen voor de liefhebber.
Schil de asperges en snij het kontje er af. Dan de asperge in drie of vier gelijke lengtes verdelen.
Maak een beslag van bloem (ik gebruikte "Tempura" gekocht bij de toko) in verhouding 100 gram bloem in 150cc ijskoud water dus eventjes dikker als pannekoekbeslag.
Mik daar de staafjes asperge in en dompel ze maar eens lekker onder.
Ondertussen heb je de zonnebloem-,frituur-,sla- of pindaolie in de  frituurpan op 170-180 graden gebracht en daarin laat je een aantal (b.v. 8 a 10 stuks) staafjes (niet te veel laten uitlekken) een minuut of 5-7 bakken. Ze zijn goed als er zich wat donkerbruine puntjes aan het korstje vertonen. De rest van het korstje is heel lichtbruin.
Mochten er wat staafjes zich vastgeplakt hebben aan de bodem of het mandje deze dan voorzichtig met een spatel losmaken,maar niet te snel na het in de olie  deponeren.Anders werk je het krokante korstje deels  los van de asperge.
Opdienen doe je zoals het je het beste uitkomt,met of zonder ander eten,maar in ieder geval wel met een niet te scherpe chilisaus b.v. loempiasaus van "Inproba".
Heel weinig werk (half uurtje dus veeeeel minder als barbecuen) en echt lekker.
Als voorafje,tussendoortje,beleg,snekkie of wat dan ook,probeer het en geniet.
 
Maak het eens dan merk je het wel.
 
Leuk idee voor asperges
 
Waar zijn de foto's nou?
 
Foto's? Tja,die heb ik niet.  Maar daar kan iets aan gedaan worden.
Ik maak gewoonweg een nieuwe portie,kiek dat en plaats dit om aan uw wensen te voldoen.

IMG_0236.JPG


IMG_0237.JPG


IMG_0238.JPG

geschild en ontkont

IMG_0239.JPG


IMG_0240.JPG


IMG_0242.JPG


IMG_0244.JPG

patterdepatterdepat

IMG_0245.JPG

Klaar.  De verder gebruiksaanwijzing staat op bericht # 1.
 
het komt niet van de BBQ maar ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er prima uit
 
Geinig alternatief voor de eeuwige asperge met ham en ei!
 
Big-T zei:
het komt niet van de BBQ maar ziet er heerlijk uit!

Laat dit draadje nou juist bedoeld zijn voor dit soort non bbq gefrutsel. 
Vanmiddag gaan we weer een portie in elkaar schroeven.
Jammer Tom dat je er niet bij bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan