BasBQ
Beef en Steak

Vleesmolen

Appie

Tondelzoeker
Berichten
23
Help!

Ik zie door molens het gehakt niet meer😂

Ik wil het arsenaal een beetje uitbreiden maar weet nu niet wat het beste is voor mij.

Het gebruik zal een paar keer per jaar zijn dus niet mega veel.

Wat? Een hamburger en worstjes wil ik maken.

Zelf zit ik niet te wachten op een pik en poeli zooi dus een beetje kwaliteit mag wel, maar ga ik nu voor elektrisch waar het allebei mee kan of ga ik naar een Porkert o.i.d. handmatig molentje?

Graag jullie advies!
 
Koop u een oude manuele.
Kosten niet veel en werkt zeer aangenaam. Zijn nog makkelijk nieuwe messen en dergelijke voor te vinden als je een veel voorkomend model koopt.
Ikzelf gebruik de mijne ongeveer 1 keer per maand.
 
Das een persoonlijke keuze, handmatig of elektrisch.
Elektrisch Is natuurlijk makkelijker, maar ook groter apparaat.
En aan alles hangt een prijskaartje.

2e hands kijken is misschien ook een optie.

Als je regelmatig gebruik van gaat maken dan Is een elektrische het overwegen waard
 
Als je regelmatig gebruik van gaat maken dan Is een elektrische het overwegen waard
+1

voor te beginnen is een tweedehands handmatige misschien wel een optie, maar als je geregeld en grotere hoeveelheden gaat draaien is elektrisch gewoon een must.
 
Wat ik nog als tip kan meegeven i.v.m. een elektrische gehaktmolen:

Zo min mogelijk draaiende onderdelen, scheelt in schoonmaken.
(als voorbeeld, mijn defecte gehaktmolen had een wormschroef, veertjes om de spanning er op te houden, 1 of ander plastic overbrenging)
Bij de goedkopere molens is zowel de trechter/hoorn als het wormwiel van aluminium, dit kan niet in de vaatwasser.

Mocht je een keukenmachine hebben waar accessoires op kunnen (Kitchenaid), dan zou je daar ook nog eens naar kunnen kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan