BasBQ
Beef en Steak

Vlammende Picanha

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Picanha,

Voor het recept ben ik even wezen spieken op de blog van ene noskos, hij leek me er wel enig verstand van te hebben. ;)

Mooi stukje vleesch van de makro;
Picanha1.jpg


Getrimde vlees zijde;
Picanha2.jpg


Andere kant, ook getrimd en het vet is kruislings ingesneden;
Picanha3.jpg


Stevig gerubt met PEZO;
Picanha4.jpg


Eerst indirect tot ongeveer 45C met wat mesquite rookhout;
Picanha5.jpg


Daarna direct voor een beetje kleur;
Picanha6.jpg


Je moet wel regelmatig draaien, keren en schuiven om verkoling te voorkomen;
Picanha7.jpg


Bij 53C was hij klaar;
Picanha8.jpg


Yummie;
Picanha9.jpg



Dit is echt een aanradertje, heerlijk mals en sappig vlees. Het grootste gedeelte van het vet smelt weg tijdens het grillen en wat overblijft is zeer smakelijk. Het lijkt wel een beetje op gebakken spek. De rooksmaak van de mesquite is ook duidelijk aanwezig. Ondanks dat dit eigenlijk een stuk rosbief is, is de smaak en structuur toch weer heel anders.

 
Ik ben net van tafel,maar dit ziet er wel fijn uit!
 
Ziet er super uit. ga er helemaal van watertanden.
En altijd mooi dat vlammenwerk  8)

Zoals ik al zei in de shoutbox, is dit me favorite stukje vlees als ik in brazilie / argentine ben, en dan langs de churrascaria ga.
 
Mjammie, net mijn kippetje op, maar krijg nu alweer honger. Mooi stukje vlees zeg  :eek:
 
ziet er echt voortreffelijk uit, kan begrijpen dat je gesmult hebt
 
Mooie picanha en nog mooiere foto's! Moet ook maar eens bij die noskos gaan kijken, misschien doe ik nog wel wat idee?n op  ;-)
 
noskos zei:
Mooie picanha en nog mooiere foto's! Moet ook maar eens bij die noskos gaan kijken, misschien doe ik nog wel wat idee?n op  ;-)

:)
 
Het water loopt me in de mond, mooie foto's btw
 
Lerxst zei:
Tri-tip is altijd lekker......

Jammer dat dit dan een staartstuk is ;) Tri-tip (ezeltje, liesstuk) is een heel ander stukje vlees, dat komt uit de lies, dit is het stukje dat overgaat in de staart. ;)
 
noskos zei:
Lerxst zei:
Tri-tip is altijd lekker......

Jammer dat dit dan een staartstuk is ;) Tri-tip (ezeltje, liesstuk) is een heel ander stukje vlees, dat komt uit de lies, dit is het stukje dat overgaat in de staart. ;)

Oops... sorry... My Bad !
Ik heb geen flauw idee waarom ik dit zei....
ik zal wel aan het dementeren zijn......
(Denny Crane...)
 
Maar uit eindelijk zijn het beide lekkere stukken vlees z8)
 
Lekker hoor! Helaas vandaag niet aanwezig in Vianen..
Binnenkort!
 
Terug
Bovenaan Onderaan