BasBQ
Beef en Steak

vilt laat los grill guru compact

 
 

Reem

Pitmaster
Berichten
574
gisteren tijdens het maken van spare-ribs zag ik dat het vilt van mijn kamado Grill Guru Compact een beetje los laat.
Later tijdens de sesse trok ik het helemaal los doordat het vilt van het deksel en het vilt van de kamado aan elkaar bleven kleven door gelekt vet.
Iemand een oplossing ?
Volgens mij kan je dit niet lijmen maar zou er een nieuw vilt op moeten.
Ik heb hier nog geen ervaring mee en zou graag tips willen welke het beste is en of dat dan nog op een bepaalde buitentemperatuur het beste aangebracht moet worden.
alvast bedankt !

spare - ribs yeah ! (5).JPG
 
Tja, dat standaard meegeleverde is niet het meest duurzame. Ik ben zelf erg tevreden met high heat vilt met nomex erin. Er zijn winkels waar ze dat gratis verzenden als je er ook houtskool vandaan laat komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
bedankt voor je reactie !
ben meteen even op zoek gegaan. Lijkt me een goed alternatief en hopelijk blijft dat beter zitten dan wat er nu standaard op zit.
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit eens een tip van Frits voorbij zien komen, krijg’m niet zo snel gevonden 😱
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
ben benieuwd !
klopt het dat je nieuw vilt bij een bepaalde buiten-temperatuur moet aanbrengen. Op dit moment is het hier buiten 2c, misschien dat de lijmlaag dan niet goed houdt ?
 
ben benieuwd !
klopt het dat je nieuw vilt bij een bepaalde buiten-temperatuur moet aanbrengen. Op dit moment is het hier buiten 2c, misschien dat de lijmlaag dan niet goed houdt ?
Heb er geen idee van, maar mss een paar uurtjes de keuken in rollen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Van mijn KJ blijft het lang goed precies, want las dat je met veelvuldig pizza snel aan het vervangen bent. Als mijn vilt versleten is, steek ik dat teflonlint van KJ.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
ik heb inmiddels nieuw vilt. Nu nog oude eraf halen en het nieuwe er op plakken, kan ik weer effe voort !
 
Terug
Bovenaan Onderaan