BasBQ
Beef en Steak

Verjaardagsfeestje van de zoon

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Vandaag was het verjaardagsfeestje van de zoon omdat hij deze week 10 jaar geworden is. Vermits hij toch nauwelijks dingen eet, mocht hij ook niets beslissen :ROFLMAO:

Nu, het is een complete menu geworden, waarvan één deel L&S, en de rest eerder H&F, vandaar dat het bij H&F staat.

Bedoeling was om ook het dessert op de BBQ te maken, maar mijn vrouw wilde taart voor de kleine en het is dus taart geworden. Anders waren het smores quasadillas geworden.

Al een week zitten stressen of me een complete menu zou lukken.

Menu van vandaag was dus:
- Amuse: Mergpijpjes gerookt met whiskyvaten snippers volgens recept van Noskos. Deze gemaakt op 'de Guido' (onze tafelBBQ). Ik dacht er de pizzasteen in te leggen en het rekje van de oven, echter was de pizzasteen te groot en daar stond ik dan. Gelukkig hebben we een open haard die we niet meer gebruiken en kon ik de vuurstenen daarvan nemen om hem indirect te maken :ROFLMAO: Eerst liep deze wel niet boven de 140°, maar heb ze wel gaar gekregen.

- Voorgerecht: In bruin kasteelbier gepekelde chicken wings volgens een recept van BBQ helden en dit op de gasbbq. Heb er de Noskos Jerk op gezet na het pekelen en na een 3-tal uur in de koelkast, zijn ze aan 150° indirect op de gasBBQ gegaan om daarna afgelakt te worden met de cola saus van Van Beekum. Eerste keer dat ik dit maakte en was super geslaagd. Heerlijk sappig.

- Hoofdgerecht: Pork Steaks Tootsie style. Beetje het recept van Noskos gevolgd, behalve dat ik dan niet indirect ging, maar met de extender. Continu tussen de 110 n 130° gebleven, maar hij was uiteindelijk 1,5u eerder klaar dan dat Noskos aangaf. Dus maar in de koelbox met handdoeken erop, want die chicken wings moeten eerst nog. Wel 3 chunks gestoken, maar was maar 1 helemaal weg. De andere 2 waren doordrenkt van het vet van de procureur dat ze volgens mij niet meer in gang konden schieten.

Als sides dan nog wat mais, hasselback patatoes, pastasalade en koolsla.

Desondanks ik tegen een aantal issues aanliep zoals bv die vuurstenen, is alles gewoon gelukt en alles ook enorm heerlijk. Voor de chicken wings en pork steaks was het de eerste keer. Maar zeker niet de laatste keer. Ben fier op mezelf dat alles gewoon is gelukt. Ben wel druk bezig geweest, maar het was een top dagje. Had er echt plezier in.

Veel foto's wel :eek:

IMG_8692.jpeg


IMG_8698.jpeg


IMG_8699.jpeg


IMG_8700.jpeg


IMG_8701.jpeg


IMG_8702.jpeg


IMG_8703.jpeg


IMG_8704.jpeg


IMG_8705.jpeg


IMG_8706.jpeg


IMG_8708.jpeg


IMG_8712.jpeg


IMG_8713.jpeg


IMG_8715.jpeg


IMG_8716.jpeg


IMG_8717.jpeg


IMG_8718.jpeg


IMG_8719.jpeg


IMG_8723.jpeg


IMG_8725.jpeg


IMG_8726.jpeg


IMG_8727.jpeg


IMG_8728.jpeg


IMG_8709.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat een heerlijk maal! En gelukkig ondanks wat hobbels alles goed gekomen.
Ik denk dat je pork steaks eerder gaar waren omdat je het in de kamado hebt gedaan en zo toch wat meer stralingswarmte hebt. Maar voor een volgende keer weet je nu de tijd ongeveer 😉
 
Wat een fantastische maaltijd moet dit geweest zijn. Vooral die Chicken wings 🤤
 
Feliciteer JR maar met zijn verjaardag en zo`n papa ! Wat een maal (y)
Pork steaks staan bij mij hoog op de lijst.
 
Wow, je hebt heel goed je best gedaan voor je gasten. Nog gefeliciteerd met je zoon.
 
Allereerst gefeliciteerd! 🎉
Het eten ziet er heerlijk uit. Je hebt flink uitgepakt voor de mensen :)
 
Moest mijn zoon dan nog eens wat eten van die dingen, dat zou pas wat zijn. Heeft enkel pastasalade met merguezes gegeten :D
Dat gaat goed komen. Spreek je over een paar jaar

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gefeliciteerd nog met z’n verjaardag

een aardig menu voor de gasten gekozen en het is je goed gelukt 👍🏻
 
Zozo..nou mooi maaltje zo. Erg goed gelukt. Ik had graag mee willen proeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 
Zozo..nou mooi maaltje zo. Erg goed gelukt. Ik had graag mee willen proeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ondertussen al wat vrienden gehoord die het gezien hebben op insta en FB en kreeg hetzelfde te horen. :ROFLMAO:

Meer dan een jaar geleden was ik helemaal geen keukenprins en was het vlees cremeren. Maar sinds de kamado is er voor mij een nieuwe wereld open gegaan. En na gisteren heb ik weer veel bijgeleerd. Zelfs met de gasbbq erbij, is er nog ruimte voor een Kamado Joe junior :p
 
Gefeliciteerd met de zoon! Man man man, wat een werk heb je er van gemaakt zeg! Ziet er werkelijk fantastisch uit! Het kwajong weet niet wat ie mist 😂
 
Nog hartelijk gefeliciteerd met je zoon 🥳 🥂

Ik vind kinderverjaardagen echt verschrikkelijk 🤫 maar op deze verjaardag had ik graag willen komen, mijn complimenten wat een lekkernij heb jij je gasten voorgeschoteld 🥰 die hebben niets te klagen gehad .............................. alleen misschien de gillende kinderen 😜
 
Alsnog gefeliciteerd met je zoon!
Je hebt flink je best gedaan zeg. Ziet er erg goed uit!
Ik zou me nog geen zorgen maken over die pastasalade. Duurt vast niet lang meer voordat hij ieder weekend zeurt om picanha, bavette, mergpijpen, etc. 😜
 
Alsnog gefeliciteerd met je zoon!
Je hebt flink je best gedaan zeg. Ziet er erg goed uit!
Ik zou me nog geen zorgen maken over die pastasalade. Duurt vast niet lang meer voordat hij ieder weekend zeurt om picanha, bavette, mergpijpen, etc. 😜

Ik hoop dat die tijd komt, maar vrees er wat voor. Mijn vrouw is ook eentje die eet met haar hersenen ipv de smaak. Mergpijp proeft ze zelfs niet van en kan ze niet snappen dat uberhaupt iemand dit wil eten, terwijl ze zag dat 80% van de bezoekers ervan aan het eten waren. Zelfs familieleden die het zelfs niet kenden, lieten zich er goed aan gaan.

De Pork steaks geen idee of ze er daar zelf van heeft gegeten. Ik was met de saus bezig en zei dat het lekker rook, en ze stak haar neus erboven en zei: 'Bah, daar zit iets van mosterd in'. Dan doet ze meestal zelfs geen moeite meer om ervan te proeven. Het idee dat er iets van mosterd in zit, is dan 'nope'.

Wel heeft ze een kippenvleugeltje gegeten, wat ze voorheen nog nooit had gedaan, want ze wil geen vlees van een been kluiven.

Dus ja, een echt goed voorbeeld heeft onze zoon niet, maar mijn vrouw is toch vaak boos omdat hij dingen zelfs niet 'wil' proeven. Van wie zou hij het hebben :sneaky:

Maar de rare smaken van olijven en feta, daar kan hij zich echt in laten gaan. Maar ik hoop echt dat het later gaat beteren, want van braadworst, schnitzel, chicken nuggets (enkel die van iglo), pizza en spaghetti, is het toch wat saai.
 
Komt vast allemaal wel goed kerel.
Aan jouw kookkunsten gaat het zeker niet liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan