BasBQ
Beef en Steak

Varkensrack

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.846
Omdat ik mensen om mij heen regelmatig hoor jubelen bij varkensrack, had ik op het werk een stuk Iberico laten portionere.

Simpel, enkel peper en zout gebruikt en af en toe insmeren met rozemarijn olie..
En natuurlijk een stukje appelhout om te roken.
20200522_172429.jpg
20200522_174811.jpg
20200522_190913.jpg
20200522_190919.jpg


Gegaard tot 52 graden, hierna even kleur geven.
20200522_190924.jpg
20200522_191006.jpg


Hierna ingepakt en door laten garen tot 57 graden.

20200522_192623.jpg


Het was absoluut lekker, maar ik had niet het wow effect. Sappig, rose en goed klaar gemaakt. Ik blijf het meer een goed klaargemaakte has karbonade vinden.

Niet voor herhaling vatbaar, wel goed gegeten.
 
Ziet er wel super uit. Weer wat geleerd toch? Mooi man

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Zonde dat je’t tegen vond vallen
Wel een mooie reportage geworden
 
als je niks probeert, zal je het nooit weten.
Toch een mooi stukje vlees hoor. Met wat marineren/pekelen/rub kun je er best wat van maken lijkt me.
 
Nu klinkt het alsof ik het heel erg vond tegen vallen. Daarmee doe ik het te kort. Het is zeker een mooi stuk vlees, maar ik geef dan de voorkeur aan een andere snit.
 
Nu klinkt het alsof ik het heel erg vond tegen vallen. Daarmee doe ik het te kort. Het is zeker een mooi stuk vlees, maar ik geef dan de voorkeur aan een andere snit.
Das ook wat ik bedoel, je moet af en toe eens wat proberen. En natuurlijk bevalt het ene beter dan het andere. Altijd maar ribbels Is ook zo wat. Het mooie van onze hobby Is dat lekker eten een ontdekkingsreis Is zonder einde.
 
Soms zit het mee, soms wat minder, maar je bent weer een ervaring rijker.
 
Ziet er toch een mooi stuk uit Broer. Miss moet je een vergelijk doen met het zelfde stuk vlees van een ander varken. En dan naast elkaar. Kom ik ook mee proeven.
Lijkt me een top id
 
Dit ziet er lekker uit en je probeert gewoon van alles en het ene is wel wat en het andere niet dat is juist het mooie daarvan en veel blijven proberen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan