BasBQ
Beef en Steak

varkenshaas Wellington

theun2969

Kooltjesharker
Berichten
147
Onlangs was er iemand die varkenshaas in bladerdeeg had gemaakt. Dit inspireerde mij deze ook weer eens te maken. Dit keer geen groot verhaal met how to of picturaal maar alleen een paar foto's.


017zf.jpg


018bj.jpg


021are.jpg


024trk.jpg


027hj.jpg


Nou zeg het maar is't wat??
 
nee Theun, ik vind het helemaal niks  ;)

Man wat ziet dat er geweldig mooi uit, het bladerdeeg zoals het moet zijn en de varkenshaas nog mooi rose, helemaal geweldig.
gaat bij mij weer omhoog op de todo lijst.

maar eerst tonystone as weekend, dan de fotowedstrijd en ook nog Steve & me
 
Prachtig Theun, korst zeer goed gelukt!
Hoe lang had je hem op de barbecue?
 
Ziet er zeer goed uit, lijkt me lastig om vlees Ros? te houden en deeg toch mooi crocant te houden.
 
Ziet er goed uit Theun!
 
WOW!
 
Echt mooi kunnen we nog wat van leren,tenminste ik wel.
 
Ik kan nog uit betrouwbare bron vermelden dat hij op de gasser van Theun is gemaakt.
 
Frits zei:
Prachtig Theun, korst zeer goed gelukt!
Hoe lang had je hem op de barbecue?

Bladerdeeg vraagt om een hoge baktemperatuur van ongeveer 220 graden. Deze wellington heeft er ongeveer 20 minuten op gelegen. Op die manier krijg je en een mooie krokante korst maar ook dat het vlees nog mooi rose blijft.
 
Zo z?g, dat ziet er ff Profi uit  8)
Dit is er weer eentje voor op mijn lijstje.

Als iedereen zo door blijft gaan, met van die mooie gerechten maken, dan wordt dat wel een erg lang lijstje vrees ik  ;D
 
Wat een prachtig gemaakt "saucijzenbroodje" ;)

Maar zonder dollen, het ziet er geweldig uit, heb je nog een kern temperatuur meter in de haas gehad om de juiste garing te bepalen, of was het gewoon uit de losse pols?

 
echt lekker er uit zien ik zit nu te lunchen met een broodje pindakaas maar wat ik voor me ziet smaakt 100x beter denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan