BasBQ
Beef en Steak

Vakantie avonturen....

 
 
 
 

Bram1981

Stoker
Berichten
364
Pffffff even lekker een midweekje weg... Geen gezeur, niet geleefd, uitrusten. En dan kom je thuis. Via de schuur naar de bijkeuken, kid voorop. Je denkt nog, in de bijkeuken, wat een vreemde geur... Papa mag de stroom weer aan? Kwartje, vallen, k#####t. Yep de vriezer ontdooit, aardlekschakelaar. Top. Geluk hebben, de wagyu, diamanthaas en sukade steak zijn max 2 graden... Dezelfde avond maar even deels bereid. Godzijdank net pas een nieuwe lading vlees binnen. De volgende dag de volgende uitdaging. The family komt eten... Gerookte steak tartare, gerookte uiensoep, maminha met cornbread, aardappels en courgette. Tomatensalsa. Dus de diamanthaas op vrijdag vast gerookt. Laag, 90 graden, eik. Uien er bij, nadat de diamanthaas klaat was de temperatuur wat omhoog. Rest warmte = aardappeltjes. Eerste voorbereidingen. Uien in een groentenboullion. Zachtjes doortrekken, huis ruikt naar “gerookt”. Top we zijn klaar voor morgen. 7:50, het broertje, we zijn zwanger! Topgozer... Klotezooi, schoonzusje dus geen rood vlees. Ipv steak tartare dus maar een kipfilet, Mexicaans gekruid, tomatensalsa, crème fraiche. Gerookte uiensoep. En bier can chicken tegelijk met maminha en aardappels. Maminha er af bij 44. Kip door. Borst 70, dij 76. Er af. Bbq opstoken. Ondertussen worstjes voor de kids en courgettes. Kip rust. Groenten en worst klaar. Maminha high and fast. Pffff gelukt, alles warm. Met aardappeltjes, cornbread en Alabama white sauce. Eind goed al goed. Te hectisch voor mee foto’s. Gewoon vergeten. En nu een bier. Smakelijk.
1F789CE7-7A98-493E-A26D-AA4B6D35BBC6.jpeg
23FD8E31-CBF6-4651-905C-B37DD351BCD5.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Kostelijk om te lezen! Leuk geschreven en zal gesmaakt hebben. Ziet er dik ok uit!
 
Mooi stukje vlees, ziet er lekker uit was dat het enige stuk vlees wat er in de vriezer lag? heb je nog geluk gehad maar toch is dit niet leuk thuis komen.
Zal je 14 dagen op vakantie zijn, grrrrrr.
 
En, heb je de oorzaak van het uitvallen van de aardlek ook gevonden? Anders kan dit een interessant draadje worden met mooie hectische avonturen in je achtertuin!

Zonder gekheid, er is nogal wat regen en onweer geweest, als op diezelfde aardlek ook bijvoorbeeld je tuinverlichting of schuur staat zou ik die toch op een aparte aardlek (of alamat=aardlek en groep ineen) zetten.

Dan kom je niet weer voor verrassingen te staan. Zo’n alamat is goedkoper als de inhoud van je vriezer en koelkast. De electricien is hier niet heel lang mee bezig, of je kan het misschien zelf.
 
Hahaha. Herkenbaar. Jezelf een paar dagen rust gunnen om daarna alle zeilen bij te zetten.
maar petje af hoor. Je heb het netjes voor elkaar gekregen.
extra biertje voor jou
 
Gelukkig kwam je uitgerust thuis
Maar vlees ziet er goed uit, biertje dubbel en dwars verdiend
 
Mooi stukje vlees, ziet er lekker uit was dat het enige stuk vlees wat er in de vriezer lag? heb je nog geluk gehad maar toch is dit niet leuk thuis komen.
Zal je 14 dagen op vakantie zijn, grrrrrr.
Gelukkig lag het mooiste vlees in een van de middelste laden dicht bij elkaar. Was het enige wat nog koud genoeg was.
 
En, heb je de oorzaak van het uitvallen van de aardlek ook gevonden? Anders kan dit een interessant draadje worden met mooie hectische avonturen in je achtertuin!

Zonder gekheid, er is nogal wat regen en onweer geweest, als op diezelfde aardlek ook bijvoorbeeld je tuinverlichting of schuur staat zou ik die toch op een aparte aardlek (of alamat=aardlek en groep ineen) zetten.

Dan kom je niet weer voor verrassingen te staan. Zo’n alamat is goedkoper als de inhoud van je vriezer en koelkast. De electricien is hier niet heel lang mee bezig, of je kan het misschien zelf.
Ik ben inderdaad ook bang dat het sluiting vanuit de tuin geweest is. Komende week eens alles nalopen. Ik hou jouw suggestie van een aparte aardlekschakelaar in mijn achterhoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan