BasBQ
Beef en Steak

Vaderdag tokkie

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Vandaag mijn eerste vaderdag, dus dat beloofde wat. Na de hele dag al in de watten te zijn gelegd mocht ik het eten bepalen, en moeder de vrouw zou koken. Dat is een goeie deal: vanavond lekker eten en ik kan gelijk de vrouw aan de BBQ verslingerd krijgen.

Helaas nergens naturel ribs te krijgen, dus gingen we voor het kippetje. Dubbel voordeel: het levert een sticker op en mevrouw is totaal vies van kip bereiden dus dat leverde de nodige hilariteit op.

Affin, eerst de Noskos basis rub gemaakt (die is fijn!). Toen de kip geinjecteerd met korenwolf en in de rub gezet.

4F3E0B96-109B-4ABA-A9CA-C1151ABAFB81.jpeg


Duurde best lang. Bij een uur zat de kern van de borst op zo’n 60 graden. Wellicht de temperatuur niet hoog genoeg, of omdat ik er gekoeld op had gelegd, maar ach, zag er prima uit al zeg ik t zelf.

92100758-2360-4972-A287-A4D92AC8ED5F.jpeg

Na bijna anderhalf uur tikte de temperatuur in de borst de 76, toen er afgehaald en even laten rusten (de meningen over de kerntemperatuur wisselen tussen de 80 en de 72, denk ga er tussenin zitten).

A0EE5790-D1A1-429D-9001-2648A2A43B6E.jpeg


Geserveerd met sea side smokers coleslaw en wat breekbrood. Wat een machtig lekker resultaat. De vrouw was ook blij, die had ik nog nooit een halve kip zien verorberen.

Al met al een geslaagde eerste vaderdagsessie.
 
Prachtig Kippie! Dat is een Tokkie meer dan waard! (y)
 
Gekoeld en geïnjecteerd, dan kan het even duren ja. Het heet stond je q?
Mooie tok hoor!
Geserveerd met tennisballen?
 
Mooi kippie geworden hoor
Het kan per kip verschillen. Het heeft wat langer geduurd maar goed gekomen

Het verhaal van kip en vrouw kan ik. Ik wrijf de kip in, m’n vriendin schud de rub wel 😁
 
Inderdaad een mooi kippetje. Welkom bij de Tokkies.
 
Lekker chicky. Heeft ook mooi wat kleur op gedaan in de Q.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Lekkerrr! (y)

Groeten van Robert
 
Mooi Kippetje welkom bij de tokkie's
 
Terug
Bovenaan Onderaan