BasBQ
Beef en Steak

Usual suspects...

 
 
 
 

Bram1981

Stoker
Berichten
364
Hallo allemaal,

vandaag de eerste keer beer can chicken... Helaas tellen resultaten in het verleden niet voor badges (brisket, pulled pork...) en is mijn tijd vandaag beperkt. Nooit echt het idee gehad dat we beer can chicken zouden maken, maar voor een badge... Besloten het recept van Steven aan te houden. We gaan straks beginnen, nu de voorbereidingen. Ik zal aanvullen als we verder in het proces zijn...

De daders...

IMG_7017.jpg

Het slachtoffer...

IMG_7016.jpg

Up yours and ready to go...

IMG_7018.jpg
 
Dus... Volgens Ome Steven kip boven- en onderhuids gerubt... BBQ naar 170 graden... Blokje hickory er op. Kip tussen de aardappelen... Ik denk dat ze niet zo veel bier gewend is, beetje wiebelig op haar pootjes van keuken naar bqq... o_O...

Q met blokje hickory.

IMG_7019.jpg

Daar staat ze... Zo veel schoonheid heb ik... 🐔🎼

IMG_7022.jpg

Wederom, luidruchtig feestje bij de (schuin)overburen... Eens even roken...
IMG_7023.jpg
 
Leuk verslag zo! :D ben benieuwd naar het resultaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Na een half uurtje toch maar even spieken. Het pruttelt en ik maak me zorgen om de piepers, even husselen. Niet om de kiep... Want... If you; re looking, you ain't cooking...

IMG_7024.jpg
 
Dit gaat de goede kant op, ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)
 
Voor een eerste run prima... Maar na 50 min controle met de thermapen toch wat voorbij de streeftemperatuur. Maar meteen er afgehaald en dankzij ome bob's white sauce zeker niet droog. Toch net iets te ver doorgeschoten voor mijn gevoel. Kleinere hoender in plaats van grote kip? Eerder meten? Dome temperatuur toch hoger, ook al komt hij vrijwel altijd overeen met mijn ander metingen? Ik heb soms wel het idee dat mijn thermapen andere temperaturen aangeeft dan mijn andere thermometers. Eens even in de gaten houden. De aardappeltjes en gegrilde sla waren goud. Zeken in combinatie met de saus...

Even rusten met de handjes op de rug...
b07603fa-a603-48e9-8d96-1bc376126e34.JPG

Samen met de aardappeltjes...

IMG_7030.jpg

Thank ome Bob for the white sauce...

IMG_7031.jpg

Ook fantastisch bij de sla!

IMG_7032.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor. Kip met White sauce is heerlijk.
Ik denk dat je een sticker verdiend heb.
 
Die staat er mooi op. Welkom bij de Tokkies.
 
Dank allemaal!
 
Mooi resultaat.
Proficiat met de tokkie
 
Mooi kippetje geworden
Meters even vergelijken in kokend water?
 
Terug
Bovenaan Onderaan